Thursday, July 28, 2022

28th Jul. Kaito's 6th Birthday Kaitoマン6歳の誕生日だぞ

Kaito's 6th Birthday

28日 Kaitoマン6歳の誕生日だぞ

 

 

 


One of beetles was lying on the floor in the early morning. I put it back to an insect cage.

  早朝一匹のカブトムシが廊下で寝転がっていました。虫かごに戻しました。

 

 

 

I finished drying clothes before Ichina and Kaito woke up.

  Tina姫とKaitoマンが起きる前に洗濯物を干し終えました。

 

 

 

 

I harvested green soybeans.

  枝豆を収穫しました。

 

 

 

Tamami took Ichina downstairs and Kaito went downstairs by himself.

  TamamiさんがTina姫を一階に連れて降り、Kaitoマンは自分で降りてきました。

 

 

 

 

 

It was Kaitos 6th birthday. 6 years ago today Kaito was born. Happy Birthday Kaito~!

  今日はKaitoマンの6歳の誕生日でした。おめでと~!

https://torojiro2.blogspot.com/2016/07/28th-jul-birth.html

 

 

 

 

Kaito saw me off at the bay window as usual.

  Kaitoマンはいつも通り出窓で見送ってくれました。

 

 

 

Together with my colleague, I brought great many plastic bottles and empty cans to the recycling company.

  同僚とリサイクル業者に大量のペットボトルと空き缶を運びました。

 

 

 

I came back home directly then watched beetles with Kaito.

  家に直接帰って、Kaitoマンとカブトムシを見ました。

 

 

 

After that we carried soil to our farm twice by light truck.

  その後、軽トラ2杯分の土を畑に運びました。

 

 

 

Following that I visited the clinic by light truck. It was raining heavily.

  その後、整骨院へ軽トラで行きました。雨が激しく降っていました。

 

 

 

Ichina really likes magnets and

  Tina姫はマグネットと

 

 

 

her brother Kaito very much.

  Kaitoマン兄さんが大好きです。

 

 

 

We had a small birthday party, we finished main party last Sat.

  先週土曜日にメインのパーティーは終えているので、小さな誕生日会を開きました。

 

 

 

His birthday presents from family were

  誕生日プレゼントは、

 

 

 

DOS playing card game and an electronic calculator.

  UNOの友だちDOSと電卓でした。

 

 

 

Happy 6th Birthday Kaito~!

  Kaitoマン6歳お誕生日おめでとう!!

20220728_203851 Kaito's Birthday, set off crackers


https://youtu.be/kloc9EY3QZQ

No comments:

Post a Comment