Friday, July 8, 2022

8th Jul. I'm anxious about leaking 水漏れが気になるぞ

I'm anxious about leaking

日 水漏れが気になる

 

 

 


I went down to the river then filled two swimming pools with river water.

  川に降りて、川水で2つのプールを満たしました。

 

 

 

It takes about 20 minutes to fill smaller swimming pool and

  小さいプールを満たすのに約20分かかり、

 

 

 

takes more than 60 minutes to fill bigger one.

  大きい方は60分以上かかります。

 

 

 

While I was watering plants,

  植物に水をやっている間に、

 

 

 

The bigger swimming pool was filled.

  大きいプールが満水になりました。

 

 

 

I checked the water level at 7AM,

  7時の水位をチェックして、

 

 

 

played together with Ichina and Kaito then

  Tina姫、Kaitoマンと遊んで

 

 

 

went to work. Kaito saw me off as usual.

  仕事に行きました。Kaitoマンはいつものように見送ってくれました。

 

 

 

I worked hard.

  一生懸命働きました。

 

 

 

I was anxious about leaking of the bigger swimming pool so I checked it with one security camera. It was still filled.

  大きいプールの水漏れが気になったので防犯カメラで見ました。まだ満水でした。

 

 

 

 

Tamami picked Kaito up at his nursery school then they played at two swimming pools.

  TamamiさんがKaitoマンのお迎えに行き、2つのプールで遊びました。

 

 

 

When I came back home, Kaito and Tamami were playing UNO game.

  家に帰った時、KaitoマンとTamamiさんはUNOをやっていました。

 

 

 

 

The water level slightly dropped. Maybe it drops 10 cm (1/3feet) a day. Its fine. The bigger swimming pool has 50 cm depth so next day 40 cm depth remains and it must be warm. I can add 10 cm depth water easily. Last season, 50 cm depth water became enpty within 5 hours so I needed add 50 cm depth water every time we enjoy swimming pool and the water always very cold, haha. My device, folding tarps, is effective!!

  水はわずかに下がっていました。多分1日10cmほど下がりますが、それは想定内!大きいプールは50cmの深さがありますから、翌日40cm残り、たまっていて温かいはず!10cm分の水は簡単に補水できます。昨シーズンは50cmの水位が5時間で空になったので、プールで遊ぶたびに50cm補水し、川水なので毎回とても冷たかったのです。シートを折る工夫は非常に有効です!!

 New Century YAMANEKO’S DIARY 新世紀 山ネコの日記: 2nd Jul. 2 Swimming Pools ”Water World” 2つのプール「ウォーターワールド」だぞ (torojiro2.blogspot.com)



 

 

I took a train, moved to Shiojiri city center then participated in the dinner party.

  電車に乗って塩尻市街地に行き、夕食会に参加しました。

No comments:

Post a Comment