Sunday, July 10, 2022

10th Jul. Bigger One 大きい方だぞ

Bigger One

10日 大きい方だぞ

 

 


Ichina and Kaito were playing together with Tamami.

  Tina姫とKaitoマンはTamamiさんと遊んでいました。

 

 

 

I dried clothes outside,

  外に洗濯物を干して、

 

 

 

prepared for swimming pool then

  プールの準備をして、

 

 

 

walked to our public hall. This is the snack Kaito often gets with a crane game.

  公民館に歩いていきました。これはKaitoマンがUFOキャッチャーでよく手に入れるお菓子です。

 

 

 

I voted to the candidate.

  投票しました。

 

 

 

After that I jogged along the shortcut course because I had a lot of things to do.

  その後たくさんやることがあったので、ショートカットコースをジョギングしました。

 

 

 

Around 10:30, we started Water World.

  10時半頃、ウォーターワールドを始めました。

 

 

 

Kaito jumped from a stepladder then

  Kaitoマンは脚立から飛んで、

 

 

 

played together with Ichina.

  Tina姫と遊びました。

 

 

 

Ichina splashed about in the smaller swimming pool then

  Tina姫は小さい方のプールで水遊びして、

GOPR05082022.07.10 Water World 1, Ichina in the smaller pool


https://youtu.be/5gB0j4yKD_k

 

 

 

 

 

moved to the bigger swimming pool for the first time. She looked nervous but Kaito showed her how to enjoy bigger one.

  大きい方に初めて移動しました。心配そうでしたが、Kaitoマン兄ちゃんが楽しみ方を見せてくれました。

GOPR05092022.07.10 Water World 2, Ichina in the bigger pool


https://youtu.be/2LYJNbs6jdM

 

 

 

 

After that I harvested a cabbage.

  それからキャベツを収穫しました。

 

 

 

I made some materials for our off-campus activities on 22 Jul. Unfortunately, the scenery is not so different from that of our district.

  7月22日に行く校外学習の資料を作りました。残念ながら景色は家の周りと変わりません(笑)

 

 

 

We ate ice creams in our car then

  車内でアイスを食べて、

 

 

 

played Japanese drum game,

  太鼓の達人と

 

 

 

bingo game and

  ビンゴゲームと

 

 

 

medal games.

  メダルゲームをしました。

 

 

 

We visited Second Street, reuse shop, as usual.

  いつものようにセカンドストリートに行きました。

 

 

 

After we came back home, Kaito watered plants.

  家に帰ってからKaitoマンが植物に水をやりました。

 

 

 

We played at the kids park,

  キッズパークで遊んで、

 

 

 

threw flying discs then practiced bicycle.

  フリスビーを投げて、自転車練習をしました。

 

 

 

Ichina was taking magnets off.

  Tina姫はマグネットを取っていました。

No comments:

Post a Comment