Thursday, July 7, 2022

7th Jul. Star Festival 七夕だぞ

Star Festival

日 七夕だぞ

 

 


I dried clothes while Ichina was crawling.

  Tina姫がハイハイしている間に洗濯物を干しました。

 

 

 

After that I watered plants then

  その後、植物に水をやって、

 

 

 

harvested cucumbers.

  きゅうりを収穫しました。

 

 

 

Ichina and Kaito crawled together then

  Tina姫とKaitoマンは一緒にハイハイして、

 

 

 

ate breakfast.

  朝食を食べました。

 

 

 

I cleaned our swimming pools before I left home.

  家を出る前にプール掃除をしました。

 

 

 

Kaito saw me off at the bay window.

  Kaitoマンは出窓で見送ってくれました。

 

 

 

I worked as usual.

  いつも通り働きました。

 

 

 

After work, I visited the clinic. Ive almost recovered from a pulled muscle.

  仕事の後、整骨院に行きました。ほぼ肉離れは治りました。

 

 

 

When I came back home, Ichina was on the table.

  家に帰った時Tina姫はテーブルの上に座っていました。

 

 


 

Kaito and I prepared the swimming pool for a weekend.

  Kaitoマンと週末に向けてプールの準備をしました。

 

 

 

Ichina practiced climbing up the stairs.

  Tina姫は階段登りの練習をしました。

 

 

 

Kaito wrote letters for us on the long strip of papers of Star Festival celebrated on July 7.

  Kaitoマンは七夕の短冊にみんなの願いを代筆しました。

No comments:

Post a Comment