Sunday, May 1, 2022

1st May. Barbecue Practice バーベキュー練習だぞ

Barbecue Practice

日 バーベキュー練習だぞ

 


 

 


Since it was drizzling, I took a short course for my morning jog.

  小雨が降っていたので、短いコースを朝ジョギングしました。

 

 

 

When I came back home, Ichina and Kaito were watching tablet PC.

  家に帰った時、Tina姫とKaitoマンはタブレットを見ていました。

 

 

 

I went downstair with Ichina then ate breakfast.

  Tina姫と下に降りて、朝食を食べました。

 

 

 

Around 9:30, Kaito and I visited Osakada Park. Kaito started checking the flag numbers of mallet golf course.

  9時半頃、小坂田公園に行きました。Kaitoマンはマレットゴルフの旗の番号をチェックし始めました。

 

 

 

 

When we arrived at the starting point, the staff said, the fee for the course became free since this season. We decided to play 9 holes of 36 because we were supposed to go to the insect museum.

  スタート地点に着いた時、スタッフが今シーズンから使用量がタダになったと言いました。昆虫博物館に行くことになっていたので、36ホール中9ホール廻ることにしました。

 

 

 

After that we visited the insect museum and answered an insect quiz questions then

  その後、昆虫博物館に行って、昆虫クイズに答えて、

 

 

 

got the toy spider. Last time Kaito got 12 of 14 marks and this time, he got 13 of 14 but he wants to get full marks. We will come here and challenge it again.

  おもちゃのクモをもらいました。前回Kaitoマンは14問中12問正解でした。今回は13問でしたが、満点が取りたいそうです。また来て挑戦するでしょう。

 

 

 

Around noon, although it was raining, we practiced barbecue at a carport.

  お昼頃、雨が降っていましたが、カーポートでバーベキュー練習をしました。雨でも家でバーベキューができるとは贅沢な家です。

 Barbecue Practice


https://youtu.be/m2_ANdPUbB4

 

 

 

We feel that a charcoal fire makes its taste more delicious than hot plate.

  炭火はホットプレートよりおいしく感じます。ビッグサイズの網500円、ブロック1個100円×5個+庭に落ちてたブロック1個 合計1,000円でバーベキューコンロ完成しました。今後無限大に拡張可能!バーベキューセットを買うことに比べて移動は困難ですが、デカいし安いし強いし問題なし!山も近いし川もすぐ横に流れてるし、バーベキューの為に何処かに行く必要なし?

 

 

 

Following that we watched Doraemon,

  それからドラえもんを見て、

 

 

 

played rugby and

  ラグビーと

 

 

 

soccer then

  サッカーをして、

 

 

 

played together with Ichina.

  Tina姫と一緒に遊びました。

No comments:

Post a Comment