Sunday, May 8, 2022

8th May. Mother's Day, 3 Cars Long Train, Ichina's Supermarket 母の日・3両編成・Tina姫の店だぞ

Mother's Day, 3 Cars Long Train, Ichina's Supermarket

日 母の日・3両編成・Tina姫の店だぞ

 

 

 


I jogged in the morning as usual.

  朝いつも通り走りました。

 

 

 

From Midoriko Service Area of express way, I took new course leads to Kaitos nursery school.

  帰りにみどり湖高速道路サービスエリアからKaitoマン保育園に通じる新しい道を通りました。

 

 

 

At Midoriko railway station, I watched the rare commuter train bound for Shioyama, there is only 1 train its final distination is Shioyama a day.

  みどり湖駅で1日1本だけの塩山行き通勤電車を見ました。

 

 

 

After that when I was jogging along the railway, I watched another very rare limited express Azusa, which is 3 cars long train, uaually its 9 cars or 12 (9 plus 3).

  それから線路沿いに走っていると、特急あずさのとても珍しいのを見ました。普段は9両編成か12両編成(9+3)ですが、3両だけのあずさでした。鉄道マニアのYajima氏曰く、増結部分だけとのことでした。客は乗っていなかったのかな?

 

 

 

Our house looks very small compared with the big tree and mountain.

  我が家は神木の大きなケヤキと山に比べるととても小さく見えます。大草原の小さな家です。

 

 

 

When I came back home, Kaito gave Mothers Day gifts to Tamami.

  家に帰った時、KaitoマンはTamamiさんに母の日プレゼントを渡しました。

 

 

 

After breakfast,

  朝食後、

 

 

 

I dried clothes and old ski boots.

  洗濯物と古いスキーブーツを干しました。

 

 

 

Following that I set up 2 new security cameras, that I got for free as a monitor.

  それからモニターとして無料で手に入れたセキュリティカメラを設置しました。良い印象のレビューを書かなければなりません(笑)

 

 

 

Kaito hasnt used puzzle for a long time.

  Kaitoマンは久しぶりにパズルをしました。

 

 

 

Finally I set up security cameras below the roof of a carport. Now we have 10 security cameras around our house and we will receive 2 more cameras for free from Ctrinics.

  最終的に防犯カメラをカーポート屋根の下に設置しました。今我が家には10台のセキュリティカメラがあります。あと2台Ctronics社から無料で貰えることになっています(日本語説明書加除修正のお礼)。泥棒に対する嫌がらせです(笑)

 

 

 

After that I made another 2 hurdles while Ichina was playing under a sofa.

  それからあと2台のハードルをTina姫がソファの下で遊んでいる間に作りました。

 

 


 

After lunch,

  昼食の後、

 

 

 

Kaito played at a yard with 3 hurdles. It must be a very good physical training.

  Kaitoマンは庭で3台のハードルを使って遊びました。よいトレーニングです!

20220508_143612 Hurdles 1


https://youtu.be/XiIgd8t1Y-Q

20220508_143749 Hurdles 2


https://youtu.be/ezBbKAKlOW0

20220508_143817 Hurdles 3


https://youtu.be/Z5lm2pzo0Ko

20220508_143940 Hurdles 4


https://youtu.be/WkE6fD2BL4c

 

 

 

Kaito also practice bicycle.

  Kaitoマンは自転車も練習しました。

 

 

 

Since Kaito always requests something new, we visited the supermarket that is new for Kaito and Ichina. We found that the name of this supermarket Ichi-Yama mart sounds like Ichinas name Ichina Yamaguchi haha. We ate ice cream.

  Kaitoマンはいつも新しい物を求めるので、KaitoマンとTina姫にとって新しいスーパーマーケットに来ました。いちやまマートはTina姫のいちなやまぐちに見える(聞こえる)ことがわかりました(笑) アイスを食べました。

 

 

 

After Ichiyama mart, we visited LAKE WALK shopping mall. Ichina didnt part with the case of the ice cream.

  いちやまマートの後、レイクウォークに行きました。Tina姫はアイスの入れ物を手放しませんでした(笑)

 

 


 

We played air hockey game then

  エアーホッケーをして、

 

 

 

 

took an elevator many times.

  何度もエレベーターに乗りました。

 

 

 

 

When we dont use these hurdles, we use them as barricades.

  ハードルを使わない時は、バリケードとして使います。

 

 

 

 

We watched trains at a balcony.

  バルコニーで電車を見ました。

 

 

 

Ichina crawled from a living to a bathroom.

  Tina姫は居間から風呂場までハイハイで移動しました。

No comments:

Post a Comment