Tuesday, May 10, 2022

10th May. Soil for farm 畑の土だぞ

Soil for farm

10日 畑の土だぞ

 

 

 

 


I dried clothes while Ichina was sleeping and Kaito was practicing the sofa drum.

  Tina姫が眠っていて、Kaitoマンがソファで太鼓練習をしている間に洗濯物を干しました。

 

 

 

I left for school after I checked security cameras.

  防犯カメラをチェックした後、学校へ行きました。

 

 

 

After breakfast, Kaito went to nursery school and Ichina and Tamami visited grandparents house.

  朝食の後、Kaitoマンは保育園に行き、Tina姫とTamamiさんはじいじばあばの家に行きました。

 

 

 

I worked together with my students.

  生徒たちと一緒に働きました。

 

 

 

On the way back home, I visited the education office then borrowed the new sports equipment.

  帰りに教育センターに寄って、ニュースポーツ道具を借りました。

 

 

 

Since I used a light truck to carry the new sports equipment, I carried soil for our farm. I can get soil for free thanks to my aquaintance working for the civil engineering and construction industry.

  スポーツ道具を運ぶのに軽トラを使ったので、畑の土を運びました。土木業者の知り合いのお陰で土をタダでもらえます。結構石は混ざっていますが、かなりの量なので助かります。

 

 

 

Ichina made a posture looks like a light truck.

  Tina姫は軽トラのような姿勢を作りました。

 

 

 

Kaito studied with Tamami.

  KaitoマンはTamamiさんと勉強しました。

 

 

 

Maybe soon, we choose which ransel is good for Kaito.

  多分もうすぐKaitoマンのランドセルを選びます。

 

 

 

Ichina can stand up holding onto something.

  Tina姫はつかまり立ちができます。

No comments:

Post a Comment