Sunday, May 15, 2022

15th May. UNO, Insect, Protectant  UNO・昆虫・保護剤だぞ

UNO, Insect, Protectant

15日 UNO・昆虫・保護剤だぞ

 

 

 


I jogged in the morning as usual.

  いつも通り朝走りました。

 

 

 

At Midoriko Station, I checked the train timetable. The train bound for Shioyama comes only once a day.

  みどり湖駅で時刻表をチェックしました。塩山行きは1日1回しか来ません。

 

 

 

Our house looks like Little house on the prairie

  我が家は「大草原の小さな家」のようです。

 

 

 

I saw the beautiful Hakuba mountain range (Northern Alps) from a balcony.

  バルコニーから北アルプスを見ました。

 

 

 

I painted three hurdles with protectant.

  台のハードルに保護剤を塗りました。

 

 

 

 

We played UNO game, we bought yesterday.

  昨日買ったUNOをしました。

 

 

 

After that we painted 2 tables for Japanese-style rooms dark brown.

  それから和室用テーブル2台をこげ茶色に塗りました。

 

 

 

Kaito played at the kids park then we went out for shopping.

  Kaitoマンはキッズパークで遊んで、皆で買い物に出かけました。

 

 


 

First we visited the reuse shop then

  最初にブックオフプラスに行き、



 

 

moved to Ito Yokado shopping mall.

  イトーヨーカドーに移動しました。

 

 

 

While Tamami is nursing Ichina at the baby room, we played free game,

  TamamiさんがTina姫と赤ちゃん部屋に行っている間、無料ゲームをしたり、

 

 


 

played air hockey game,

  エアーホッケーをしたり、

 

 

 

got toy insects at a crane game.

  クレーンゲームでおもちゃの昆虫を獲ったりしました。

 

 

 

When Ichina and Tamami came back, Kaito tried a ransel on.

  Tina姫とTamamiさんが戻って来た時、Kaitoマンはランドセルを試着しました。

 

 

 

 

After that Kaito played Japanese drums game then

  その後、太鼓の達人をやって、

 

 


 

competed with Tamami at the free game.

  無料ゲームでTamamiさんと競争しました。

 

 

 

 

We ate ice cream every weekends.

  毎週末アイスクリームを食べます。

 

 


 

We visited Second Street and

  セカンドストリートと、

 

 

 

Off House then went back home.

  オフハウスに寄って、家に帰りました。

 

 

 

Kaito always climbs this pole slide with barefoot.

  Kaitoマンはいつもこのポール滑り台を裸足で登ります。

 

 

 

 

Playing with barefoot is very good improve our sensation.

  裸足で遊ぶことは、感覚を高めるのにとても良いです。

 

 

 

Kaito weeded the kids park.

  キッズパークの草取りをしました。

 

 

 

 

From the crane game, Kaito got 5 precious stones, a beetle, a stag beetle and gorilla.

  クレーンゲームで、Kaitoマンは5つの宝石、カブトムシ、クワガタムシ、そしてゴリラをゲットしました。

 

 

 

Ichina played with the remote-control.

  Tina姫はリモコンで遊びました。

No comments:

Post a Comment