Tuesday, May 17, 2022

17th May. Still Narrow まだ狭いぞ

Still Narrow

17日 まだ狭い

 

 

 

I dried clothes inside.

  室内に洗濯物を干しました。

 

 

 

I set up the timber at the another entrance then turned left. Its still narrow so I need to prepare one or two more timber.

  もう1つの入口に材木を設置しました。左に曲がってみました。まだ狭いのでもう1、2本材木を用意しなければいけませんね。

 

 

 


From a balcony, I watched a wild boar passing among the grape trees.

  バルコニーからイノシシがブドウの木々を通過するのを見ました。

 

 

 

Kaito changed clothes by the time Ichina got up.

  KaitoマンはTina姫が起きる時間までに服を着替えました。

 

 

 

After breakfast, Kaito went to nursery school.

  朝食の後、Kaitoマンは保育園に行きました。

 

 

 

This is my work class this year. We are making cleansing pad from mild cartons.

  これが今年の作業です。牛乳パックから脂取りを作っています。

 

 

 

We had P.E class in the afternoon.

  午後体育がありました。

 

 

 

I cut another timbers for our new entrance.

  新しい入口のために新たな材木を切りました。

 

 

 

Ichina practiced crawling then

  Tina姫はハイハイ練習をして、

 

 

 

played together with Kaito.

  Kaitoマン兄さんと遊びました。

No comments:

Post a Comment