Saturday, May 7, 2022

7th May. Handmade Hurdles, AEON Mall 手作りハードル・イオンモールだぞ

Handmade Hurdles, AEON Mall

日 手作りハードル・イオンモールだぞ

 

 


I uploaded a lot of photos for blog then

  ブログ用の大量の写真をアップして、

 

 

 

jogged as usual along the lake Midori-ko, express way, the Osakada pond and Kaitos nursery school.  

  いつも通り走りました。みどり湖、高速道路、小坂田池、Kaitoマンの保育園沿いに走りました。

 

 

 

I dried clothes, ski carrier and ski boots.

  洗濯物、スキーキャリア、スキーブーツを干しました。

 

 

 

Around 10 AM, I repaired Kaitos climbing wall then

  10時頃、Kaitoマンのクライミングウォールを修理して、

 

 

 

started making hurdles.

  ハードル作りを始めました。

 

 

 

Kaito helped me a little.

  Kaitoマンも少しお手伝いしました。

 

 

 

After 1 hour, we completed one hurdle then Kaito jumped over it. We will make 2 more hurdles because I want to use them as barricades of parking space (I mean Id like drivers of big car belong to mail service, not to enter the area covered with gravel because gravel area was rutted especially in winter).

  1時間後、1台のハードルを完成させ、Kaitoマンは跳び越えました。もう2台作ります。なぜなら、ハードルは駐車スペースのバリケードなのです。つまり大きな車のドライバーさん(特に配達業者さん)に砂利の場所に入って欲しくないのです。特に冬場には轍ができてガタガタになるからです。自己都合ですみません・・・残った入口までの40mの何処かに停めてください・・・。でもあからさまにバリケード!!!だとちょっと嫌な感じなので、子どもが遊ぶためのハードルにしました。1台だと高跳びになってしまうので3台作ります(笑) 

20220507_175245 High Jump Practice


https://youtu.be/-dlGdEhDWhk

 

 

 

Following that Kaito swang in swings.

  それからKaitoマンはブランコをしました。

 

 

 

Around 1 PM, we visited AEON mall in Matsumoto city center then ate lunch. Kaito always cares about pedometer.

  1時頃、市街地のイオンモールに行き、昼食でした。Kaitoマンはいつも歩数計を気にしています。

 

 

 

Kaito always visits the rooftop parking.

  Kaitoマンはいつも屋上駐車場を訪れます。

 

 

 

Lately, the crane game of snack and

  最近お菓子のUFOキャッチャーと

 

 

 

the Japanese drums game are his boom.

  太鼓の達人がKaitoマンのブームです。

 

 

 

 

We played an air hockey game,

  エアーホッケーをやって、

 

 

 

 

ate ice cream,

  アイスを食べて、

 

 

 

 

jumped from stone to stone,

  石から石へ跳び移って、

 

 

 

 

visited another rooftop parking of GAZA shopping mall,

  ギャザショッピングモールの屋上駐車場を訪れ、

 

 

 

 

bought kerosene at DIY shop then went back home.

  カインズホームで灯油を買って家に帰りました。

 

 

 

 

While Kaito was running on a ladder.

  Kaitoマンがラダーを走っている間、

 

 

 

 

I put things in order at a storehouse.

  倉庫で物を整理整頓しました。

 

 

 

 

Ichina bit her chair.

 Tina姫はイスにかみつきました。

No comments:

Post a Comment