Thursday, May 5, 2022

5th May. Bell Shine ベルシャインだぞ

Bell Shine

日 ベルシャインだぞ

 

 


I jogged along a shortcut course with flower viewing.

  花見をしながらショートカットコース沿いに走りました。

 

 

 

The scenery around Kaitos nursery school is very beautiful. I watched the limited express Azusa.

  Kaitoマンの保育園付近の景色もとてもキレイです。特急あずさを見ました。

 

 

 

 

Kaito was running in our house and Ichina was sleeping when I came back home.

  家に帰った時、Kaitoマンは家の中を走っていて、Tina姫は眠っていました。

 

 

 

 

Kaito ate Tamami made carp streamers bread.

  KaitoマンはTamamiさん手作りの鯉のぼりパンを食べました。

 

 

 

 

I dried clothes outside then

  外に洗濯物を干して、

 

 

 

 

 

moved to Osakada Park. Last time we finished mallet golf at No.9 hole so we started from No.10 to No.36.

  小坂田公園に行きました。前回マレットゴルフを9番で終わったので、10番から36番までやりました。

GOPR0496 5 May 2022 Osakada Park, Mallet Golf NO. 29


https://youtu.be/Nc9Y83t82Bw

 

 

 

 

Following that we rode on a Go-Cart.

  それからゴーカートに乗りました。

GOPR0497 5 May 2022 Osakada Park, Go-Cart


https://youtu.be/GKn4eGRWk_w

 

 

 

After Go-Cart, we drank soft drink in our car.

  ゴーカートの後、ジュースを車内で飲みました。

 

 

 


Following that we visited the insect museum again, tried insect quiz question.

  それから昆虫博物館にまた行って、昆虫クイズに挑戦しました。

 

 

 

At last, Kaito got full marks but they gave us not a toy insect but a insect postcard. Maybe it ran out.

  ついにKaitoマンは満点を取りましたが、おもちゃの昆虫はもらえず、昆虫のハガキでした。おもちゃが終わったのでしょう・・・。

 

 

 

 

We came back home then took photos for Mothers Day and

  家に帰って、母の日への写真と

 

 

 

 

photos of Childrens Day.

  子どもの日の写真を撮りました。

 

 

 

 

Around 2 PM, we moved to Ina area via Tyrolean Forest that closed in 2020 November.

  2時頃、伊那エリアへ2020年11月に閉鎖になったチロルの森経由で行きました。

 

 

 

 

First, we visited Bell Shine supermarket one of the famous shop in Ina area. Kaito always wants to go to the shop he has not visited yet so I took him there although we visited when Kaito was a baby.

  最初に伊那エリアで一番有名なスーパーベルシャインに行きました。Kaitoマンはいつも行ったことがない店に行きたがります。なのでここに連れてきました。赤ちゃんの時に来ましたけどね・・・。

 

 

 

 

We bought rare ice creams then ate them in our car.

  珍しいアイスクリームを買って、車内で食べました。

 

 

 

 

After that we visited AEON mall in Minowa town. Of course Kaito got to the rooftop parking as usual.

  それから箕輪のイオンモールに行きました。もちろんKaitoマンはいつも通り屋上駐車場に行きました。

 

 

 

 

We played Whack-A-Mole (Whack-A-Crocodile?) and

  もぐらたたき(ワニたたき?)と

GOPR0498 5 May. 2022 AEON Mall in Minowa Town, Whack-A-Mole, crocodile


https://youtu.be/wNserFkofeY

 

 

 

 

the Japanese drum game.

  太鼓の達人をしました。

GOPR0499 5 May. 2022 AEON Mall in Minowa Town, Drum Game 1


https://youtu.be/w1Ub7zVyP7A

GOPR0500 5 May. 2022 AEON Mall in Minowa Town, Drum Game 2


https://youtu.be/Axgo7uTa-do

 

 

 

 

In the book section of the mall, we bought this book. Kaito connects dots from 1 to more than 100. As a result it becomes a picture.

   イオンモールの本コーナーで、本を買いました。点を1から100以上まで繋げると、絵になります。

 

 

 

After dinner,

  夕食の後、

 

 

 

Kaito and Ichina took a bath with iris leaves for May 5 (, supposed to drive away evil).

  KaitoマンとTina姫は子どもの日の菖蒲湯に入りました。

 

 

 

We planned to go skiing one more time to the new place, Kaida Mia, we havent visited. They supposed to continue working until 5 May but snow melted quickly due to warm wheather lately then they closed the ski field 1 week earlier.

  もう1回スキーに行こうと計画していましたが、行ったことがない開田マイアは5月5日まで営業予定でしたが、最近の暖かい天気で雪が急速に融けて1週間早くクローズになりました・・・。

No comments:

Post a Comment