Saturday, May 21, 2022

21st May. Preparation for planting 植え付けの準備だぞ

Preparation for planting

21日 植え付けの準備だぞ

 

 

 


I painted these new timber with protectant.

  新しい材木に保護剤を塗りました。

 

 

 

I jogged along the disaster course.

  災害コース沿いに走りました。

 

 

 

After that I cut grass.

  それから草刈りをしました。

 

 

 

I set up timber then completed the entrance at last. It has enough width not only for a light truck but for CX-5.

  材木を設置して、やっと入口を完成させました。軽トラだけでなく、CX-5にも十分な幅があります。狭い道でほぼ90度に曲がって出入りするから内輪差でかなりの幅がいるんですね~。設置してみてわかりました・・・(笑)

 

 

 

 

After lunch,

  昼ごはんの後、

 

 

 

we visited the hospital then Kaito got a vaccination of corona. Ichina is getting bigger.

  病院に行って、Kaitoマンはコロナのワクチンを打ちました。

 

 

 

Following that we enjoyed shopping then

  それから買い物を楽しんで、

 

 

 

Kaito practiced Japanese drum game.

  Kaitoマンは太鼓の達人を練習しました。

 

 

 

After the game, Kaito got a lot of snack at a crane game.

  それからKaitoマンはクレーンゲームでたくさんお菓子を獲りました。

 

 

 

We came back home then played at the kids park,

  家に帰ってキッズパークで遊んで、

 

 

 

varnished two tables then

  2台のテーブルにニス塗りをして、

 

 

 

prepared our farm for planting maybe tomorrow.

  多分明日の植え付けの為にマルチを張って畑の準備しました。

 

 

 

We played together with Ichina until dinner.

  夕食までTina姫と遊びました。

No comments:

Post a Comment