Sunday, May 22, 2022

22nd May. Planting 植え付けだぞ

Planting

22日 植え付けだぞ

 

 


It was raining heavily so

  雨が激しく降っていたので

 

 

 

I jogged inside then

  室内を走って、

 

 

 

drank coffer at the room for rocking chairs.

  ロッキングチェア部屋でコーヒーを飲みました。

 

 

 

Since it stopped raining, I moved washing to a balcony then

  雨が止んだので洗濯物をバルコニーに移して、

 

 

 

ate breakfast.

  朝食を食べました。

 

 

 

Kaito checked ski maps of Hakuba Ski Area then

  Kaitoマンは白馬のスキー場地図をチェックして、

 

 

 

played at the kids park.

  キッズパークで遊びました。

 

 

 

Around 11 AM, we started planting.

  11時頃、植え付けを始めました。

 

 

 

We planted seedlings of tomato, sweet potato, green soybeans, cucumber and bitter melon. Kaito worked very well.

  トマト・サツマイモ・枝豆・キュウリ・白ゴーヤの苗を植えました。Kaitoマンはとてもよく働きました。

 

 

 

Around 1 PM, we visited AEON mall then ate lunch there.

  1時頃イオンモールに行ってお昼ご飯でした。

 

 

 

After lunch, Kaito tried ransel on,

  昼食後、Kaitoマンはランドセルを試着して、

 

 

 

played Japanese drum game,

  太鼓の達人をやって、

 

 

 

 

ate ice cream then

  アイスクリームを食べて、

 

 

 

jumped the stepping stones at the mall.

  飛び石をジャンプしました。

 

 

 

On the way back, we looked for a seed potato but we couldnt find it. It was too late.

  帰りにジャガイモの種芋を探しましたが、遅すぎて見つけられませんでした。隣のKomatsuさん曰く、植えてもイノシシにやられる地域らしいので、良しとします・・・。

 

 

 

 

I added two tables for Japanese-style rooms in the room for rocking chairs. Its for guests.

  ロッキングチェア部屋に2台の和室用テーブルを加えました。お客さん用です。

No comments:

Post a Comment