Wednesday, May 5, 2021

5th May. Children's Day 子どもの日だぞ

Children's Day

日 子どもの日だぞ

 

 

 

 



Since it looked like rain I jogged 3 miles outside then

  雨が降りそうだったので5km程外を走って、

 

 

 

jogged another 3 miles inside.

  もう5km室内を走りました。

 

 

 

I drank drip coffee. I rarely drink it because I cannot wait.

  ドリップコーヒーを飲みました。ドリップはめったに飲みません。待てない人だからです(笑) 時間のあるGW限定です!

 

 

 

Kaito ate Childens Day breakfast Tamami made.

  KaitoマンはTamamiさんが作った子どもの日の朝食を食べました。

 

 

 

I changed ski carrier to bicycle carrier.

  スキーキャリアを自転車キャリアに替えました。

 

 

 

Kaito bounced on a sofa.

  Kaitoマンはソファで弾みました。

 

 

 


I changed snow tires to summer tires.

  タイヤ交換をしました。

 

 

 

After that we washed skis and ski boots.

  それからスキーとブーツを洗いました。

 

 

 

I visited Plus One and check the price of tube-and-coupler. We will construct bigger swimming pool from them.

  プラスワンに行って単管パイプの値段を調べました。それらで更に大きなプールを作ります。

 

 

 

Following that we visited Watahan and the Big super market with watching Jarinko Chie DVD. Kaito really likes it.

  それから綿半とザ・ビッグに、じゃりン子チエを見ながら行きました。Kaitoマンは大好きです。

 

 

 

Thanks to that I bought 4 soft drinks, Kaito got the Anpanman cup.

  指定の商品4本買ったので、Kaitoマンはアンパンマンのコップを手に入れました。

 

 

 

I bought 2 torch not for Kaitos Olympic-Torch relay but for

  2つのトーチを、Kaitoマンの聖火リレーの為ではなく・・・

 

 

 

security and for mark of entrance and exit of our land space.

  セキュリティと土地の出入口の目印の為に買いました。50m程公道に接している為か、お客さんで帰りに出口が分からない人が多いのです・・・。

 

 

 

 

Kaito bounced on a trampoline.

  Kaitoマンはトランポリンで弾みました。

 

 

 

I moved our skies to a storeroom so the entrance seemed to be tidied up.

  スキーを倉庫に移動したので、玄関が片付いたように感じます。

 

 

 

 

Kaito watched passing trains at a balcony,

  Kaitoマンは通過電車をバルコニーで見て、

 

 

 

ate Childrens Day food,

  子どもの日の食事を食べ、

 

 

 

took photos infront of carp streamers and warriors helmet then

  鯉のぼりと兜の前で写真を撮り、

 

 

 

took a bath with a Japanese iris leaves. This is our culture on 5 May.

  菖蒲の葉っぱとお風呂に入りました。

No comments:

Post a Comment