Sunday, May 2, 2021

2nd May. Edible Wild Plants 山菜だぞ

Edible Wild Plants

日 山菜だぞ

 

 

 

 


I jogged to Enrei mountain pass in the morning.

  朝塩嶺峠まで走りました。

 

 

 

I couldnt see Mt. Fuji today.

  今日は富士山が見られませんでした。

 

 

 

On the way back, I took the course of Nakasendou Highway.

  帰りは旧中山道を通りました。

 

 

 

After the highway, I found the new course.

  旧中山道の後、新しいコースを見つけました。

 

 

 

It leads to my usual course.

  いつものコースに繋がっています。

 

 

 

Tamami made the original carp streamers bread.

  Tamamiさんがオリジナルの鯉のぼりパンを作りました。

 

 

 

Since its Golden Week, 5 straight holiday, I have time so I drank drip coffee at the room for rocking chairs.

  ゴールデンウィークで時間があるので、ドリップコーヒーをロッキングチェア部屋で飲みました。

 

 

 

We cleaned a backyard together with Tamamis father.

  裏庭をじいじと一緒にきれいにしました。

 

 

 

After lunch,

  昼食後

 

 

 

We finished it.

  終わりました。

 

 

 

After that I removed the great many stones, I threw over a fence, and carried them to the other place.

  それから、フェンス越しにへ投げたたくさんの石を取り除き、他の場所に運びました。

 

 

 

Kaito picked flowers of a double flowering cherry tree on a light truck and gave them to Tamamis mother.

  Kaitoマンは軽トラの上で八重桜の花を摘み、ばあばにあげました。。

 

 

 

Following that we carried fertile soil.

  それから肥えた土を運びました。

 

 

 

After that our neighbor Mr. Komatsu took us to the excellent place not many people know about.

  それから隣のKomatsuのおっちゃんが穴場へ連れて行ってくれました。

 

 

 

After 10 minutes walk, we got to the place. We can pick up Acanthopanax sciadophylloides.

  10分後、その場所に着きました。コシアブラが獲れます。お寺の土地ですが自由に獲っていいそうです。

 

 

 

On the way back, we walked along the railroad leads to Gaikocchan Station.

  帰りに、がいこっちゃん駅に通じる線路を歩いて帰りました。

No comments:

Post a Comment