Thursday, May 20, 2021

20th May. Strong Accent Dialect 強い方言だぞ

Strong Accent Dialect

20日 強い方言だぞ

 

 

 

 


I scrubbed the dirt off a bathtub,

  浴槽を掃除して、

 

 

 

dried clothes outside,

  外に洗濯物を干して、

 

 

 

drank coffee on my hadmade rocking chair then

  手作りロッキングチェアでコーヒーを飲んで、

 

 

 

cleaned oury yard.

  庭をきれいにしました。

 

 

 

Kaito played marathon,

  Kaitoマンはマラソンごっこをして、

 

 

 

bounced on the handmade trampoline.

  手作りトランポリンで弾みました。

 

 

 

Kaito is studying the strong accent Osaka dialect from the animated cartoon Jarinko Chie

  Kaitoマンはじゃりン子チエから強い大阪弁を勉強しています。

 

 

 

After we watched two commuter trains, Kaito went to nursery school and I went to school.

  2本の通勤電車を見た後、Kaitoマンは保育園に行き、Torojiro先生は学校に行きました。

 

 

 

We blew soap bubbles.

  シャボン玉を飛ばしました。

 

 

 

I visited workplace where one of my graduated students started working.

  一人の卒業生が働き始めた職場を訪れました。

 

 

 

Kaito watched TV and tablet PC.

  Kaitoマンはテレビとタブレットを見ました。現代の子どもは見るものがたくさんありますが・・・Kaitoマンは特にスキーや庭遊びで野性的な生活を送り過ぎているので、テレビ・ゲームなど現代人がやる遊びもやっておくべきでしょう。

No comments:

Post a Comment