Tuesday, March 9, 2021

9th Mar. Gaikocchan Station がいこっちゃん駅だぞ

Gaikocchan Station

日 がいこっちゃん駅だぞ

 

 


 

 

I dried clothes with streching the back of knees.

  膝裏を伸ばしながら洗濯物を干しました。

 

 

 

Kaito saw Tamami off,

  KaitoマンはTamamiさんを見送って

 

 

 

played on the long slide,

  長い滑り台を滑って、

 

 

 

said bye-bye to Gaikocchan train then

  がいこっちゃん電車にバイバイを言って、

 

 

 

played at the kids park.

  キッズパークで遊びました。

 

 

 

Lately Kaito watches Disney World of English every day.

  最近Kaitoマンは毎日DWEを見ています。

 

 

 

We jogged in the morning.

  朝走りました。

 

 

 

We used a branding iron. This is the character of our school.

  焼き印をしました。これは学校のキャラクターです。

 

 

 

I picked Kaito up and watched the limited express Azusa near his nursery school.

  Kaitoマンのお迎えに行き、保育園近くで特急あずさを見ました。

 

 

 

We walked up the slope then watched a local train.

  坂道を歩いて上がって、普通電車を見ました。

 

 

 

Following that we visited the ruins of Higashi-Shiojiri Station.

  それから旧東塩尻駅の遺跡を見に行きました。

 

 

 

We enjoyed short trekking there. We call this place Gaikocchan (=skeleton) Station

  ちょっとしたトレッキングを楽しみました。がいこっちゃんの駅と呼んでいます。

 

 

 

Kaito lined up Hakuba area ski fields.

  Kaitoマンは白馬のスキー場を並べました。

No comments:

Post a Comment