Sunday, March 7, 2021

7th Mar. Stretch the back of knees 膝裏を伸ばすぞ

Stretch the back of knees

日 膝裏を伸ばす

 

 

 

 






I measured the size of my handmade drying room.

  手作り乾燥室のサイズを測りました。

 

 

 

I played with Kaito then moved to Nomugi-touge alone.

  Kaitoマンと遊んで、1人で野麦峠に行きました。

 

 

 

I arrived there around 11 AM so I ate lunch first.

  11時についたので先に昼食を食べました。

 

 

 

I started skiing around 12.

  12時頃スキーを始めました。

 

 

 

I saw Yabuhara clearly. Yesterday we were there.

  やぶはらがキレイに見えました。昨日あそこにいました。

 

 

 

I watched Mt. Norikura from the top of Minenohara Course.

  峰の原コースの頂上から乗鞍が見えました。

 

 

 

Here is Expert Coruse.

  ここはエキスパートコースです。

 

 

 

Here is an excellent place not many people know about. Kaito likes this course.

  ここは穴場コースです。Kaitoマンが好きなコースです。

 

 

 

I took Sky Rabbit chair lift many times.

  スカイラビットリフトに何度も乗りました。

 

 

 

We like tree run lead to old chair lift ruins.

  古いリフト遺跡に通じるツリーランが好きです。

GOPR0494-1 7 Mar. 2021 Nomugi-touge, Yuriwari bump - excellent place - Tree Run left side - Tatemizu Courrse, Family Course

https://youtu.be/TcxBZMVYtS4

GOPR0494-2 7 Mar. 2021 Nomugi-touge,Yuriwari bump - excellent place - Tree Run left side - Tatemizu - Family

https://youtu.be/kuM4EG98TrM

 

 

 

 

 

At Yuriwari bumpy course, I found the proper line we ski with pulling ski belt.

  ゆりわりのコブコースで、スキーベルトを引っ張りながら滑る適切なラインを見つけました。子どものペースに合わせて30度超えの急斜面コブを安定して滑るのは至難の業ですが、転ぶと親子共々滑落ですが(笑)その気になればラインが見つかるものです。今まで一人で滑る時はこんなラインを考えてもいませんでしたので新たな発見です。

GOPR0495 7 Mar. 2021 Nomugi-touge, How to pull Kaito's ski belt on bumpy slope 1

https://youtu.be/P8dYNcok91Y

GOPR0496 7 Mar. 2021 Nomugi-touge, How to pull Kaito's ski belt on bumpy slope 2

https://youtu.be/7i2cvasDG7Q

GOPR0497 7 Mar. 2021 Nomugi-touge,  How to pull Kaito's ski belt on bumpy slope 3

https://youtu.be/oAgaVr2T7QU

 

 

 

 

I skied until all chair lifts finished working.

  全てのリフトが止まるまで滑りました。

 

 

 

Kaitos favorite detour course was closed. Maybe it wont open this season.

  Kaitoマンのお気に入り迂回コースが閉まりました。今シーズンはもうオープンしないでしょう。

 

 

 

On the way back, I visited my school then made my special equipment.

  帰りに学校に寄って、特殊装置を作りました。

 

 

 

Kaito bounced on a trampoline then watched Disney World of English DVD together with Ted bear.

  Kaitoマンはトランポリンで弾んで、テッドくまさんと一緒にDWEを見ました。

 

 

 

I completed my special equipment.

  特殊装置を完成させました。

 

 

 

I feel pain on my knee maybe because Im pulling ski belt for many hours at hard courses every week. I thought I need to stretch the back of knees so I made the equipment and do it when Im drying clothes every morning.

  膝裏に痛みを覚えました。なぜなら激しいコースで毎週スキーベルトを引っ張り続けているからでしょう。膝裏を伸ばす必要があると判断し、この特殊装置を作りました。毎朝洗濯物を干す時に伸ばします。

No comments:

Post a Comment