Monday, March 15, 2021

15th Mar. Last School Lunch 最後の給食だぞ

Last School Lunch

15日 最後の給食だぞ

 

 

 

 


I dried clothes with stretching the back of my knees.

  膝裏を伸ばしながら洗濯物を干しました。

 

 

 

Kaito ran after Tamamis car.

  KaitoマンはTamamiさんの車を追いかけました。

 

 

 

Kaito waved his hand to Gaikocchan train.

  がいこっちゃん電車に手を振りました。

 

 

 

He played marathon and watched DWE on the way to nursery school.

  保育園への行き道にDWEを見ました。

 

 

 

We practiced for the gradutation ceremony.

  卒業式練習をしました。

 

 

 

We went for a walk to Hourinji temple. We visited here many times since they entered high school.

  宝輪寺へ散歩に行きました。入学してから何回も来ました。

 

 

 

 

It was the last school lunch for them. My students ate it for 12 years.

  最後の給食でした。生徒たちは12年間給食を食べました。Torojiro先生は、実家付近は小学校だけ給食なので6年間ですが、その後教員として10年以上食べています。

 

 

 

We had a closing ceremony.

  終業式でした。

 

 

 

They practiced drums then went back home.

  ドラム練習をして下校しました。

 

 

 

We have a graduation ceremony tomorrow.

  明日は卒業式です。

 

 

 

When I came back home, Kaito was reading books on a bed.

  家に帰った時、Kaitoマンはベッドの上で本を読んでいました。

No comments:

Post a Comment