Tuesday, December 22, 2020

22nd Dec. Harvest Festival 収穫祭だぞ

Harvest Festival

1222日 収穫祭だぞ

 

 

 




Kaito ran after Tamamis car,

  KaitoマンはTamamiさんの車を追いかけて、

 

 

 

waved his hand to Gaikocchan train,

  がいこっちゃん電車に手を振って、

 

 

 

played marathon,

  マラソンごっこをして、

 

 

 

played on two slides then

  2台の滑り台で遊んで、

 

 

 

jumped over Gaikocchan line.

  がいこラインを跳び越えました。

 

 

 

We jogged in the morning.

  朝走りました。

 

 

 

We had a harvest festival today. We cooked miso soup and sweet potato cake from vegetable we cultivated.

  今日は収穫祭でした。育てた野菜で味噌汁とスイートポテトを作りました。

 

 

 

The main food was delivery service.

  メインはほっともっとでした・・・(笑)

 

 

 

We played squat ball in the afternoon. Harvest festival was a part of our school excursion.

  午後スカットボールをしました。収穫祭は修学旅行の一部のようなものでした。

 

 

 

Kaito fell asleep together with Ted bears.

  Kaitoマンはテッドくまさんたちと眠りました。

No comments:

Post a Comment