Friday, December 18, 2020

18th Dec. Humidity 湿度だぞ

Humidity

1218日 湿度だぞ

 

 

 

 



I received 2021 calendar from Hideo in Osaka. Thank you very much.

  2021年のカレンダーを大阪のHideoさんからいただきました。ありがとうございます。大阪行けていませんね~早くコロナが収まりますように。

 

 

 

Im checking humidity in a storage room when Im drying clothes.

  洗濯物を干している時、納戸の湿度をチェックしています。

 

 

 

When I use a kerosene heater,

  灯油ストーブを使った時、

 

 

 

The humidity becomes very high so

  湿度が非常に高くなるので、

 

 

 

I use dehumidifiers and

  除湿器と

 

 

 

a ventilation fan every 2 hours with timers.

 換気扇をタイマーによって2時間に1回使います。 

 

 

 

When I leave home, I turn off a kerosene heater of course then turn on electric heater every 2 hours.

  家を出る時は、もちろん灯油ストーブは切って、電気温風ヒーターを2時間に1回入れます。

 

 

 

Id like to dry clothes efficiently.

  効率的に洗濯物を乾かしたいです。

 

 

 

We saw Tamami off then

  Tamamiさんを見送って、

 

 

 

played on the long slide.

  長い滑り台で遊びました。

 

 

 

He waved hands to Gaikocchan train.

  がいこっちゃん電車に手を振りました。

 

 

 

Kaito is good at making balance.

  Kaitoマンはバランスを上手に取ります。

 

 

 

We watched Anpanman DVD as usual.

  いつも通りアンパンマンDVDを見ました。

 

 

 

We made rice cake at school.

  学校で餅を作りました。いつもは餅つきですが、コロナで機械作りになりました。

 

 

 

We played drums very hard.

  一生懸命ドラムを練習しました。

 

 

 

I brought Santa Claus suits from my school.

  学校からサンタスーツを借りて持ち帰りました。

 

 

 

I gathered a lot of sawdust.

  たくさんの木屑を集めました。

 

 

 

I saw the beautiful illumination around Shiojiri Station.

  塩尻駅付近でキレイなイルミネーションを見ました。

 

 

 

Kaito is walking in the room.

  Kaitoマンは部屋を歩いていました。

 

 

 

At last we can go skiing tomorrow.

  やっと明日スキーに行けます!

No comments:

Post a Comment