Monday, December 21, 2020

21st Dec. School Excursion 修学旅行だぞ

School Excursion

1221日 修学旅行だぞ

 

 

Kaito was eating cheese in the morning.

  Kaitoマンはチーズを食べていました。

 

 

 

The temperature was minus 9 degrees Celsius around our house.

  家の周りがマイナス9度でした。

 

 

 

We went to Matsumoto as a school excursion.

  修学旅行として松本へ行きました。

 

 

 

First we visited Alps Park. We could take a lot of beautiful photos thanks to very fine weather.

  最初にアルプス公園に行きました。最高の天気のお陰でキレイな写真がたくさん撮れました。

 

 

 

There is a zoo.

  動物園があります。

 

 

 

 

Around noon, we visited Buenavista Hotel then had delicious lunch.

  昼頃、ブエナビスタホテルに行って豪華な昼食を食べました。

 

 

 

I used to work here as a part-timer when I was in my university in 1998 but I forgot everything about setting table and its manners.

  学生の頃、ここでバイトをしていましたが、テーブルのセットやマナーについて全て忘れました。

 

 

 

After lunch, we invited Ms. Kasahara and she gave us an electronic organ concert.

  昼食後、プロのエレクトーン奏者Kasaharaさんを招き、コンサートを聴きました。

 

 

 

In the afternoon, we visited the indoor swimming pool. It was good for our students because we couldnt take swimming class this school year due to corona virus.

  午後、室内プールに行きました。コロナで今年度プールができなかったので、よかったです。

 

 

 

Finally, we had a light meal at McDonalds. We managed to have one-day-school excursion at last.

  最後にマクダナルで軽食でした。GW明けの大阪行きが流れ、9月県内案の白樺湖も不可となり、何とかついに日帰り修学旅行ができました。

 

 

 

Kaito went to bed together with Ted bears.

  Kaitoマンはテッドくまさんたちとベッドに入りました。

No comments:

Post a Comment