Sunday, December 20, 2020

20th Dec. Santa Claus, Piano サンタクロース・ピアノだぞ

Santa Claus, Piano

1220日 サンタクロース・ピアノだぞ

 

 

 






 

In the morning, I jogged 9 miles to Enrei mountain pass.

  朝、塩嶺峠まで14kmほど走りました。

 

 

 

Because its more than 3,000 feet high, the temperature was minus 6 degrees.

  標高1000mなので気温はマイナス6度でした。

 

 

 

The bottle of water in my pocket was frozen.

  ポケットに入れたボトルの水は凍っていました。

 

 

 

We visited our neighbor, Komatsu, and moved to Tamamis parents house.

  隣のKomatsuさんの家を訪れ、Tamamiさんの実家へ移動しました。

 

 

 

Suddenly, Santa Claus called on Kaito then

  突然サンタクロースが訪ねて来て、

 

 

 

gave him a lot of presents.

  Kaitoマンにたくさんのプレゼントを渡しました。

GOPR0016 20 Dec. 2020 Santa Claus

https://youtu.be/PwbQ5Ms_t7w

 

 

The most attractive present seemed to be dried laver.

  最も魅力的だったのは、味付け海苔のようでした。

 

 

 

What a happy boy Kaito!

  なんと幸せな少年でしょう!

 

 

 

After Santa Claus left, we had a lunch party.

  サンタさんがいなくなった後、昼食会をしました。

 

 

 

Kaito used the gift, radio-controlled car, from Santa Claus at once.

  早速サンタさんからのプレゼント、じいじと同じ車プリウスのラジコンで遊びました。

GOPR0017 20 Dec. 2020 Kaito is playing with a radio-controlled car

https://youtu.be/9boEvfFKXtQ

 

 

 

We ate Christmas cakes.

  クリスマスケーキを食べました。

 

 

 

Kaito played the piano, haha

  Kaitoマンはピアノを弾きました。弾いてます?(笑)

GOPR0018 20 Dec. 2020 Kaito is playing the piano

https://youtu.be/RlCGwjVoAHg

 

 

 

We went back home then played on the long slide.

  家に帰って、長い滑り台で遊びました。

 

 

 

We ate normal dinner and I provided okonomiyaki.

  普通の夕食を食べました。Torojiro先生はお好み焼きを提供しました。

No comments:

Post a Comment