Saturday, December 9, 2023

9th Dec. Roof Rack ルーフラックだぞ

Roof Rack

12月9日 ルーフラックだぞ

 

 

 


I checked security cameras, swimming pools and watered plants then

  防犯カメラ、プールを確認して、植物に水をやって、

 

 

 

jogged via the statue of old guy with lion body,

  体がライオンのおっさん経由で走り、

 

 

 

counted the number of morning glory flower. No flower was blooming.

  アサガオを数えました。1つも咲いていませんでした。

 

 

 

After breakfast,

  朝食を食べた後、

 

 

 

I dried clothes inside,

  室内に洗濯物を干して、

 

 

 

Ichina and Tamami cleaned rooms,

  Tina姫とTamamiさんは部屋を掃除して、

 

 

 

Kaito did his homework.

  Kaitoマンは宿題をしました。

 

 

 

Around 10:30, I visited the auto shop then

  10時半頃、車屋さんに出かけ、

 

 

 

started assembling parts of the roof rack of HIACE.

  ハイエースのルーフラックの部品を組み立て始めました。

 

 

 

There are great many parts maybe because HIACE is very big car. I managed to finish assembling before noon.

  とてもたくさんの部品があります。多分ハイエースが大きな車だからでしょう。何とかお昼前に終わらせました。

 

 

 

I ate hot lunch in my car CX-5.

  温かいお昼をCX-5の車内で食べました。

 

 

 

Since I was out to set up the roof rack, Ichina and Kaito were playing at home,

  Torojiro先生がルーフラックの設置で外出していたので、Tina姫とKaitoマンは家で遊んで、

 

 

 

they went out around noon.

  お昼頃外出して、

 

 

 

visited Nanbu Park.

  南部公園を訪れました。

 

 

 

After lunch, I completed the roof rack then

  昼食の後、ルーフラックを完成させて、

 

 

 

asked the boss of auto shop to use a crane.

  車屋の社長にクレーンをお願いしました。

 

 

 

Around 2:30 PM, he used the crane to set it on the roof.

  2時半頃、屋根に載せるのにクレーンを使いました。

 

 

 

At 3:15, I completed it! Thank you for your great help.

  3時15分に完成しました。すごいお手伝いありがとうございました。

 

 

 

Next, I have to complete the window for intake and exhaust duct.

  次は吸排気ダクト用の窓を完成させなければなりません。

 

 

 

Around 4:40, I took train then mover to Hirooka Station.

  4時40分頃、電車で広丘に行きました。

 

 

 

We had the same age drinking party.

  同年会飲み会でした。

No comments:

Post a Comment