Sunday, December 3, 2023

3rd Dec. Okaya City 岡谷市だぞ

Okaya City

12月3日 岡谷市だぞ

 

 

I checked security cameras, swimming pools and watered plants,

  防犯カメラ、プールを確認して、植物に水をやって、

 

 

 

confirmed heaters for water pipe working,

  水道管のヒーターが機能しているのも確認し、

 

 

 

ate breakfast with Ichina and Kaito then

  Tina姫、Kaitoマンと朝食を食べた後、

 

 

 

jogged via the statue of old guy with lion body.

  体がライオンのおっさん経由で走りました。

 

 

 

After that, I counted the number of morning glory flowers. No flower was blooming.

  その後、アサガオを数えました。1つも咲いていませんでした。

 

 

 

Kaito played the board game and

  Kaitoマンはボードゲームをして、

 

 

 

Ichina watched Anpanman at Osaka Station then

  Tina姫はアンパンマンを大阪駅で見て、

 

 

 

helped me drying clothes.

  洗濯物干しの手伝いをしてくれました。

 

 

 

After lunch,

  昼食を食べて、

 

 

 

I confirmed the heater again, added HB-101 supplement to Chinese cabbage, cabbage and broccoli,

  水道管ヒーターをまた確認し、HB101を白菜、キャベツ、ブロッコリーにかけて、

 

 

 

practiced hurdles with Kaito,

  Kaitoマンとハードル練習をして、

 

 

 

cleaned our farm with Ichina,

  Tina姫と畑をきれいにして、

 

 

 

watered mum flowers,

  菊の花に水をやって、

 

 

 

played at the kids’ park then

  キッズパークで遊びました。

 

 

 

harvested vegetables then

  野菜を収穫しました。

 

 

 

Around 3 PM, we visited Okaya City, enjoyed shopping at two stores then

  3時頃、岡谷市を訪れ、2か所買い物を楽しみ、

 

 

 

got to LAKE WALK shopping mall.

  レイクウォークに着きました。

 

 

 

Kaito played Mario Cart and Japanese drum game.

  Kaitoマンはマリオカートと太鼓の達人をしました。

 

 

 

We often visit Okaya lately.

  最近よく岡谷に来ます。

 

 

 

On the way back, I put gas in CX-5.

  帰りにCX-5に給油しました。

 

 

 

Kaito watched TV and tablet PC,

  Kaitoマンはテレビとタブレットを見て、

 

 

 

Ichina helped Tamami cooking,

  Tina姫はTamamiさんの料理を手伝い、

 

 

 

we ate dinner together,

  夕食を一緒に食べ、

 

 

 

played until bath time,

  お風呂の時間まで遊んで、

 

 

 

watched Maizen Sisters then went to bed.

  まいぜんシスターズを見て寝ました。

No comments:

Post a Comment