Thursday, December 21, 2023

21st Dec. Big Christmas Tree 大きいクリスマスツリーだぞ

Big Christmas Tree

12月21日 大きいクリスマスツリーだぞ

 

 


I dried clothes inside,

  室内に洗濯物を干して、

 

 

 

checked security cameras, swimming pools then

  防犯カメラ、プールを確認して、

 

 

 

harvested cabbage.

  キャベツを収穫しました。

 

 

 

Kaito woke up, wore armor made of cardboard,

  Kaitoマンは起きて、段ボールの鎧を身に着け、

 

 

 


ate breakfast,

  朝食を食べ、

 

 

 


walked to the end of our site then

  敷地の端まで歩いて、

 

 

 

dashed to the meeting place.

  集合場所までダッシュで行きました。

 

 

 

I saw him off here as usual.

  いつも通り見送りました。

 

 

 

From my study room, I found a lot of monkeys outside.

  部屋から外にたくさんサルがいるのを見ました。

 

 

 

While Ichina was sleeping, I refilled PC ink tanks for New Year’s card.

  Tina姫が眠っている間に、年賀状に向け、プリンタインクタンクを補充しました。

 

 

 

Ichina woke up, saw me off at a carport,

  Tina姫は起きて、Torojiro先生をカーポートで見送って、

 

 

 

visited their favorite bakery then

  お気に入りのパン屋さんに行き、

 

 

 





ate delicious breads.

  おいしいパンを食べました。

 

 

 

We read books at a school library,

  学校図書館で本を読み、

 

 

 

attached small Christmas trees, we made from pinecone, on the big Christmas tree, I made maybe 5 years ago, then

  松ぼっくりで作った小さなクリスマスツリーをTorojiro先生が5年ほど前に作った大きなクリスマスツリーに取り付け、

 

 

 

decorated it.

  飾りつけました。

 

 

 

After work, I made the special parts for spot air conditioner of HIACE.

  仕事の後、ハイエース用スポットクーラーの特殊部品を作りました。

 

 

 

I ate dinner after they finished it,

  家族が食べ終わった頃、夕食を食べ、

 

 

 

played wth Ichina and Kaito a little, when they got out of the bath,

  お風呂から上がったTina姫、Kaitoマンとちょっと遊び、

 

 

 

watched Maizen Sisters then went to bed.

  まいぜんシスターズを見て寝ました。

No comments:

Post a Comment