Tuesday, December 26, 2023

26th Dec. Last Refueling 最後の給油だぞ

Last Refueling

12月26日 最後の給油だぞ

 

 

 



I dried clothes inside then

  室内に洗濯物を干して、

 

 

 

checked security cameras, swimming pools and watered plants.

  防犯カメラ、プールを確認して、植物に水をやりました。

 

 

 

Ichina and Kaito woke up early but Kaito doesn’t have school since today. He in on winter vacation.

  Tina姫とKaitoマンは早く起きましたが、Kaitoマンは今日から学校がありません。冬休みです。

 

 

 

I set up my handmade window for spot air conditioner of HIACE.

  ハイエースのスポットエアコン用の手作り窓を設置しました。

 

 

 

We ate breakfast together then I left home.

  一緒に朝食を食べて、Torojiro先生は出発しました。

 

 

 

Ichina and Kaito played at a living room,

  Tina姫とKaitoマンは居間で一緒に遊んで、

 

 

 

Kaito wrote a letter to grandparents,

  Kaitoマンはじいじばあばにお手紙を書いて、

 

 

 

visited the park then

  公園を訪れ、

 

 

 

had lunch at Gusto Restaurant with grandparents.

  じいじばあばとガストで昼食でした。

 

 

 

I played igo ball with my students,

  Torojito先生は生徒たちと囲碁ボールをして、

 

 

 

did a year-end cleaning.

  教室を大掃除しました。

 

 

 

After school, I visited the school nearby with my deputy principal then toured the pool facilities. That of our school is too old and it’s supposed to be newly established in 4 years. For a while we need to let us use the facility together. 

 放課後、近くの学校に教頭と訪れ、プール施設を視察しました。学校プールが古すぎて、新設されますが4年後。しばらくの間一緒に使わせてもらうことになります。

 

 

 

After work, I retouched the handmade window.

  手作り窓を仕事の後に手直ししました。

 

 

 

On the way back home, I put a gas to CX-5. It will be the last refueling.

  帰りにCX-5に給油しました。これが最後になるでしょう。

 

 

 

I ate dinner alone,

  一人で夕食を食べて、

 

 

 

played with Ichina and Kaito until they went to bed,

  Tina姫とKaitoマンがベッドに入るまで遊んで、

 

 

 

watched Maizen Sisters and read an Anpanman book,

  まいぜんシスターズを見て、アンパンマンの本を読んで、

 

 

 

did my hobby woodworking then went to bed.

  趣味の木工をやって寝ました。

No comments:

Post a Comment