Friday, December 1, 2023

1st Dec. Read books to my students 読み聞かせだぞ

Read books to my students

12月1日 読み聞かせだぞ

 

 

 



In the early morning, I applied to the ski instructors meeting in February next year.

  早朝、来年2月のスキー指導員講習会に申し込みました。ぼけっとしていたら12月の八方がいっぱいになり・・・でもいつもの木曽福島で開催なので、距離的にも値段的にもありがたい!

 



After that, I dried clothes inside,

  その後、洗濯物を室内に干して、

 

 

 

checked security cameras, swimming pools then watered plants.

  防犯カメラ、プールを確認して、植物に水をやりました。

 

 

 

Kaito and Ichina woke up,

  KaitoマンとTina姫は起きて、

 

 

 

ate breakfast, prepared for school,

  朝食を食べ、学校準備をして、

 

 

 

walked to the end of our site then

  敷地の端まで歩いて、

 

 

 

dashed to the meeting place.

  集合場所までダッシュで行きました。

 

 

 

I saw him off here as usual.

  いつも通り見送りました。

 

 

 

Following that, I counted the number of morning glory flower. No flower was blooming.

  それからアサガオを数えました。1つも咲いていませんでした。

 

 

 

Ichina saw me off with eating breakfast then

  Tina姫はTorojiro先生を朝食を食べながら見送り、

 

 

 

cleaned the room with Anpanman mop.

  アンパンマンのモップで掃除しました。

 

 

 

I read books to my students at our classroom.

  生徒に読み聞かせをしました。

 

 

 

I haven’t stopped at the railway crossing for a long time.

  久しぶりに踏切にかかりました。1か月に1回停まるかどうかです。

 

 

 

When I came back home, Ichina was watching Anpanman.

  家に帰った時、Tina姫はアンパンマンを見ていました。

 

 

 

We ate dinner together,

  一緒に夕食を食べて、

 

 

 

played until bath time,

  お風呂の時間まで遊んで

 

 

 

watched Maizen Sisters then went to bed.

  まいぜんシスターズを見て寝ました。

No comments:

Post a Comment