Thursday, December 7, 2023

7th Dec. Dash, Take out the scissors, Kitchen Knife ダッシュ・チョキを出す・包丁だぞ

Dash, Take out the scissors, Kitchen Knife

12月7日 ダッシュ・チョキを出す・包丁だぞ

 

 

I checked security cameras, swimming pools and watered plants,

  防犯カメラ、プールを確認して、植物に水をやって、

 

 

 

ate breakfast with Kaito then

  Kaitoマンと朝食を食べて、

 

 

 

counted the number of morning glory flower. No flower was blooming.

  アサガオを数えました。1つも咲いていませんでした。

 

 

 

Kaito walked to the end of our site,

  Kaitoマンは敷地の端まで歩いて、

 

 

 

dashed to the meeting place,

  集合場所までダッシュで行き、

 

 

 

continued dashing to somewhere.

  どこかまでダッシュを続けました。

MOV_8211 2023.12.07 Kaito's School Attendance Scene, Dash


https://youtu.be/LwOvKyKQbVE

 

 

 

Ichina saw me off with eating breakfast. Lately, she started taking out the scissors. The shape of scissors is the most difficult compare with paper and rock, I think.

  Tina姫は朝食を食べながら見送ってくれました。最近チョキを出し始めました。パーとグーに比べてチョキは一番難しいと思います。

 

 

 

I played Igo ball at school.

  学校で囲碁ボールをしました。

 

 

 

After school, Ichina and Kaito played with Kazuma at Japanese-style rooms and living room.

  学校の後、Tina姫とKaitoマンはKazuma君と和室、居間で遊びました。

 

 

 

After that, Ichina helped Tamami cooking. She used a kitchen knife. Wow!

  その後、Tina姫はTamamiさんの料理を手伝いました。包丁を使いました。おぉ~

 

 

 

We ate dinner together,

  一緒に夕食を食べて、

 

 

 

played until bath time,

  お風呂の時間まで遊んで、

 

 

 

watched Maizen Sisters then went to bed.

  まいぜんシスターズを見て寝ました。

No comments:

Post a Comment