Sunday, September 27, 2020

27th Sep. Sawdust, Jump おがくず・ジャンプだぞ

Sawdust, Jump

27日 おがくず・ジャンプだぞ

 

 

 



I jogged to the Enrei mountain pass.

  塩嶺峠まで走りました。

 

 

 

Although it was foggy, I moved to the top of the observation deck then looked around the scenery.

  ガスっていましたが、展望台の上まで上がり、景色を見渡しました。

 

 

 

On the way back, I took Nakasendou Hightway course.

  帰りは旧中山道コースを選びました。

 

 

 

Kaito gripped his ski poles. I bought it last year but he didnt use it. Maybe Kaito will use it this season because he says I want to practice bumpy slope

  Kaitoマンはスキーストックを握りました。去年買いましたが使いませんでした。ひたすら急斜面を赤いスキーベルトで滑っていましたので・・・。今年は「コブを練習したい!」と言っているので、使うことになるでしょう。

 

 

 

I bought this ski helmet at BOOK OFF PLUS secondhand shop for US$5.

  ブックオフプラスでこのヘルメットを500円で買いました。

 

 

 

I gathered stones then scattered sawdust especially around climbing walls and swings. I hope sawdust becomes a buffer zone Good Cushioning when he falls down and we can play at the kids park with bare feet.

  石ころを拾っておがくずを特にクライミングウォールとブランコ付近にまきました。おがくずが転んだ時のクッションになり、裸足で遊べるようになればと思います。

 

 

 

Kaito was playing cards.

  Kaitoマンはトランプで遊んでいました。

 

 

 

We went shopping and Kaito took an escalator and elevator.

  買い物に行ってKaitoマンはエスカレーターとエレベーターに乗りました。

 

 

 

At EDION, Kaito did capsul toy vending machine then got his favorite character Baikinman car.

  エディオンでガチャガチャをやって、大好きなばいきんまんの車を手に入れました。最近狙い通りの物が出ます。

 

 

 

Kaito used a self checkout counter as usual.

  Kaitoマンはいつも通りセルフレジを使いました。

 

 

 

Kaito climbed up the wall then

  Kaitoマンは壁に登って、

 

 

 

played at the kids park slightly covered with sawdust. It takes me long time to cover all over the kids park and swimming pool but Ill do it. Anyway I can get sawdust for free because Im in charge of woodcraft class.

  わずかにおがくずで覆われたキッズパークで遊びました。キッズパークとプール全部を覆うのに長い時間がかかります。でもやろうと思います。おがくずはタダで手に入ります。なぜなら木工授業を担当しているので!

 仕事をがんばればがんばるほどおがくずが出る!おがくずを掃除して持って帰れば持って帰るほど、教室環境がキレイになり喜ばれる!!いいことしかありません(笑)

 

 

We watched trains at a balcony.

  バルコニーで電車を見ました。

20200927_173100 Watching Trains from a balcony

https://youtu.be/O_Vj0J9jVms

 

 

 

 

Kaito likes jumping especially from sofa.

  Kaitoマンは特にソファからジャンプするのが好きです。

20200927_200617 Jumping from a sofa

https://youtu.be/mI0_0IkODDs


No comments:

Post a Comment