Sunday, March 24, 2024

24th Mar. Osaka 1 大阪だぞ1

Osaka 1

3月24日 大阪だぞ1

 

 


I dried clothes inside then

  室内に洗濯物を干して、

 

 

 

checked security cameras, swimming pools, snowmen and watered plants.

  防犯カメラ、プール、雪だるさんを確認して、植物に水をやりました。

 

 

 

Ichina and Kaito woke up early then

  Tina姫とKaitoマンは早くに起きて、

 

 

 

we left for Osaka at 6:30 AM. I haven’t visited Osaka by car for about 20 years.

  6時半に大阪に向けて出発しました。車で大阪に行くのは20年ぶりです。Kaitoマンが特急乗るにも座席が必要、半額でも料金必要、今回奈良に墓参りに行くので7年前Kaitoマン赤ちゃんKaitoマンを墓参りに連れて行くのにレンタカー借りた・・・などの理由で、めちゃくちゃ走れるキャンピングカー使用のハイエース見せがてら車で行った方がいいだろうという判断でした。

 

 

 

Around 8 AM, we had short break at the road station Shizumo. Here used to be Nagano Prefecture about 25 years ago, now it belongs to Gifu prefecture.

  8時頃、道の駅賤母で小休憩でした。ここは25年ほど前、長野県山口村でしたが、今は岐阜県中津川市です。小学校の名前など山口があちこちに残っています。

 

 

 

Around 11:30 AM, we had another short break at Kusatsu expressway service area, Kaito pressed the stamp.

  11時半頃、高速の草津PAでもう一度休憩して、Kaitoマンはスタンプを押しました。

 

 

 

Around 1 PM, we got off the highway and

  1時頃、高速から降りて、

 

 

 

got to my aunt’s house.

  伯母の家に着きました。

 

 

 

First, we had late lunch. We were very hungry.

  まず遅くなった昼食を食べました。とてもお腹が空いていました。

 

 

 

Ichina likes to climbing steep stairs to the second floor. Kaito used to do when he was Ichina’s age.

  Tina姫は急な階段を2階に登って行くのが好きです。KaitoマンもTina姫の歳の頃よくやりました。

 https://torojiro2.blogspot.com/2018/03/27th-mar-osaka-5.html

 

 

We played there for a while.

  しばらくそこで遊びました。

 

 

 

After that, we ate sweets, took photos,

  その後、おやつを食べて、写真を撮って、

 

 

 

visited LIFE supermarket on foot. Ichina and Kaito got toys and jump rope.

  ライフへ歩いて行きました。Tina姫とKaitoマンはおもちゃとなわとびを手に入れました。

 

 

 

I took a nap and when I woke up, they were preparing for dinner “takoyaki”

  昼寝をしました。起きた時、夕食「たこ焼き」の準備が進められていました。

 

 

 

Maybe, Ichina and Kaito made Takoyaki for the first time.

  多分、Tina姫とKaitoマンは初めてたこ焼きを作りました。

 

 

 

Ichina drew the picture and showed it to aunt.

  Tina姫は絵を描いて伯母に見せました。

 

 

 

We were so tired because we traveled by car for more than 6 hours that we fell asleep early at 9 PM.

  6時間車で移動してとても疲れていたので、9時にすぐに寝ました。

No comments:

Post a Comment