Tuesday, March 26, 2024

26th Mar. Osaka 3 Dream 21, 2 Shopping Malls 大阪だぞ3 ドリーム21・ショッピングモール2か所だぞ

Osaka 3 Dream 21, 2 Shopping Malls

3月26日 大阪だぞ3 ドリーム21・ショッピングモール2か所だぞ

 

 

We saw my sister Akiko off at the entrance around 7:30 AM. She has work today.

  7時半頃、金持ち力持ちのAkikoさんを玄関で見送りました。今日は仕事です。

 

 

 

Ichina and Kaito ate breakfast then played with grandparents.

  Tina姫とKaitoマンは朝食を食べて、じいじばあばと遊びました。

 

 

 

I walked to the parking nearby, picked my family by car then

  近くの駐車場まで歩いて、車で家族を迎えて、

 

 

 

visited Dream 21 at 10 AM, because it was raining. The facility was built in 1991 and I haven’t visited here for more than 30 years.

  雨が降っていたので10時にドリーム21に来ました。1991年にできて、Torojiro先生が中学生の頃に来て以来なので、もう30年ぶりです。

 

 

 

There are a lot of attractive playground equipment so Kaito and Ichina were fascinated.

  たくさん魅力的なものがあるので、KaitoマンもTina姫も魅了されていました。

 

 

 

After that, we visited AEON mall in Shijo-nawate.

  その後、四条畷のイオンモールに来ました。

 

 

 

We had lunch there and

  昼食を食べて、

 

 

 

enjoyed shopping.

  買い物を楽しみました。

 

 

 

Shijo-nawate are is rural so the AEON mall is very big.

  四条畷は田舎にあるので、このイオンモールはとても大きいです。

 

 

 

Since the AEON mall is very close to APINA,Kaito’s favorite amusement park, we visited there. Osaka has only 1 APINA.

  四条畷イオンはKaitoマンお気に入りのアピナに近いので訪れました。大阪には1つしかアピナがありません。あるだけすごいか・・・Amusement Place In Nagano なので長野が発祥なのに大阪にもあるなんて~。

 

 

 

Since Ichina is coughing, we bought cough medicine.

  Tina姫が咳をしているので、咳止め薬を買いました。

 

 

 

On the way back, we visited another shopping mall, Lala Port Kadoma, then found interesting souvenirs.

  帰りに他のショッピングモール、ララポート門真により、面白い土産物を見つけました。

今回、車で来た為、渋滞などの理由で難波におもろい土産を買いに行けずだったのと、田舎中心の移動だったので、ここで難波で売っているような土産(面白い恋人・よしもと関係など)を買えたのは良かったです。

 

 

 

When I dropped my family off at my parents’ house, I remembered that I needed to put gas in HIACE.

  家族を実家に降ろした時、ハイエースに給油することを思い出しました。ラグビー場付近のガソスタで10円引きで入れられました。競争に勝ち残る為サービスがいいのと、人口多くて需要があるのと、流通がしっかりしているので、色々が高品質で安くて助かります。

 

 

 

I parked at the same parking area.

  同じ駐車場に停めました。たまにだからいいですが、この点は心が休まりません・・・自分の車が落ち着いて停められる場所がないとは・・・。

 

 

 

Around 7:30, we ate dinner,

  7時半頃、夕食を食べて、

 

 

 

Ichina played the Anpanman toy, gift from grandparents, Kaito watched tablet PC,

  Tina姫はじいじばあばからもらったアンパンマンおもちゃで遊んで、Kaitoマンはタブレットを見て、

 

 

 

took photos with grandparents then went to bed. We need to leave here very early.

  じいじばあばと写真を撮って寝ました。明日は早くに出発しなければなりません。

No comments:

Post a Comment