Saturday, March 16, 2024

16th Mar. Graduation 卒業だぞ

Graduation

3月16日 卒業だぞ

 

 

 


I dried clothes inside then

  室内に洗濯物を干して、

 

 

 

checked security cameras, swimming pools, snowmen and watered plants.

  防犯カメラ、プール、雪だるさんを確認して、植物に水をやりました。

 

 

 

Ichina and Kaito woke up,

  Tina姫とKaitoマンは起きて、

 

 

 

Kaito drew the Anpanman,

  Kaitoマンはアンパンマンを描いて、

 

 

 

they went out for shopping because it was Saturday though I went to school. Kaito seems to have special foot shape (large arch) so he better puts on special shoes.

  買い物に行きました。今日は土曜日だからです。Torojiro先生は学校でしたが・・・。

 Kaitoマンは特殊な足の形(土踏まずがとても高い)をしているらしいので、特別な靴を履いた方が良いみたいです。

 

 

 

They ate lunch at their favorite restaurant GUSTO,

  お気に入りのガストで昼食を食べて、

 

 

 

visited Hiiro’s house then

  Hiiro君の家に行き、

 

 

 

climbed a tree.

  木に登りました。

 

 

 

We had a graduation ceremony today.

  今日は卒業式でした。

 

 

 

I also graduated from this school and I’m going to be transferred to the next school.

  Torojiro先生もまたこの学校を卒業です。次の学校へ異動です。

 

 

 

When I came back home, Ichina was watching Anpanman and Kaito was drawing map of ski fields.

  家に帰った時、Tina姫はアンパンマンを見ていて、Kaitoマンはスキー場の地図を描いていました。

 

 

 

We ate dinner together,

  一緒に夕食を食べて、

 

 

 

played until bath time,

  お風呂の時間まで遊んで、

 

 

 

watched tablet PC and read picture books then went to bed.

  タブレットを見て、絵本を読んで寝ました。

No comments:

Post a Comment