Monday, March 25, 2024

25th Mar. Osaka 2 Visiting a grave, Great Buddha 大阪だぞ2墓参り・大仏

Osaka 2 Visiting a grave, Great Buddha

3月25日 大阪だぞ2墓参り・大仏

 

 


Around 6 AM, we woke up and

  6時頃、みんな起きて、

 

 

 

ate breakfast then

  朝食を食べて、

 


played with aunt for a while.

  伯母と少し遊びました。

 

 

 

When we were moving our luggage to HIACE,

  ハイエースに荷物を運んでいる時に、

 

 

 

I saw the weasel running around aunt’s house.

  家に周りを走るイタチを見ました。

 

 

 

At 8 AM, we left aunt’s house. Thank you for inviting us.

  8時に伯母の家を出ました。お招きいただきありがとうございました!

 

 

 

At 8:40 AM, we picked my parents up then

  8時40分に両親を車に乗せて、

 

 

 

visited our grave in Nara around 10 AM.

  10時頃、奈良にある墓を参りました。

 

 

 

7 years have passed since last time we visited here. Of course it was Ichina’s first time.

  前回から7年が経ちました。もちろんTina姫は初めてです。

https://torojiro2.blogspot.com/2017/03/20th-mar-osaka2-visit-to-grave.html

Last time we visited our grave.

  前回の墓参り

 

 

 

Ichna was collecting stones.

  Tina姫は石を集めていました()

 

 

 

Around 11 AM, we left there. Our grave is in the rural area so we need car.

  11時頃、お墓を後にしました。お墓は田舎にあるので車が必要です。

 

 

 

We visited GUSTO restaurant then ate lunch.

  ガストで昼食でした。

 

 

 

When we finished the payment, Ichina and Kaito got the Anpanman goods.

  会計を終えた時、Tina姫とKaitoマンはアンパンマングッズを手に入れました。

 

 

 

Following that, we visited Nara Park. I dropped them off nearby then parked HIACE at the parking that I need 10 minutes’ walk.

  それから奈良公園に行きました。家族を近くに降ろして、ハイエースを歩いて10分の駐車場に停めました。

 

 

 

We met a lot of deer.

  たくさんの鹿に会いました。

 

 

We entered Toudaiji Temple then

  東大寺に入って、

 

 

 

met the Great Buddha.

  大仏に会いました。

 

 

 

Ichina, Kaito and Tamami passed Great Buddha nostril.

  Tina姫、Kaitoマン、Tamamiさんは大仏の鼻の穴くぐりをしました。Torojiro先生は肩幅がつかえてできません・・・。

MOV_0241 2024.03.25 Nara, Daibutsu, Great Buddha nostril


https://youtu.be/wctMQD0v4qk

 

 

 

It was Ichina’s first time and Kaito’s 2nd time.

  Tina姫は初めて、Kaitoマンは2回目でした。

https://torojiro2.blogspot.com/2018/03/26th-mar-osaka-4.html

The article, last time we visited here.

  前回の大仏

 

 

 

On the way to the exit, we bought souvenirs and took photos in front of the character.

  帰り道にお土産を買って、せんと君前で写真を撮りました。

 

 

Around 4 PM, we left Nara then

  4時頃、奈良を出て、

 

 

 

came back to my parents’ house at 5 PM. My parents moved to the new apartment last month.

  5時に実家に帰ってきました。先月実家はここに引っ越しました。

 

 

 

There is no free parking space so I needed to park at the parking we need to pay US$5 ($1=\150) every night.

  ただの駐車場がないので、コインパーキングで一泊700円です。

 

 

 

We had dinner at my parents’ house and

  実家で夕食を食べ、

 

 

 

my sister Akiko joined. We had a very good time.

  金持ち力持ちのAkikoさんも加わりました。楽しい時間でした。

 

 

 

After dinner, we ate strawberry and ice cream.

  夕食後、イチゴとアイスを食べました。

 

 

 

Kaito and Ichina played a lot then went to bed.

  KaitoマンとTina姫はたくさん遊んで寝ました。

No comments:

Post a Comment