Thursday, January 5, 2023

5th Jan. Nomugi-touge, Volleyball 野麦峠・バレーボールだぞ

Nomugi-touge, Volleyball

1月5日 野麦峠・バレーボールだぞ

 

 


My daily life starts from this TV program at 4:20.

  毎日の生活は4時20分のテレビ番組から始まります。

 

 

 

I dried clothes inside,

  室内に洗濯物を干して、

 

 

 

checked security cameras, swimming pools and our farm.

  防犯カメラ、プール、畑を確認しました。

 

 

 

Ichina and Kaito woke up, came downstairs,

  Tina姫とKaitoマンは起きて、下に降りてきて、

 

 

 

Kaito made a box,

  Kaitoマンは箱を作って、

 

 

 

ate breakfast then

  朝食を食べて、

 

 

 

dashed on the ladder.

  ラダーの上を走りました。

 

 

 

I took Kaito to his nursery school then

  Kaitoマンを保育園に送って、

 

 

 

I visited Nomugi-touge alone. Kaito went skiing 6 of 7 days in his winter vacation.

  一人で野麦峠に行きました。Kaitoマンは冬休み、7日中6日スキーに行きました。

 

 

 

I took Kaito’s favorite black spring chair lift.

  Kaitoマンお気に入りの黒いリフトに乗りました。

 

 

 

Champion 2 course was closed maybe they were preparing it while weekday.

  チャンピオン2コースはクローズでした。多分平日だから整備しているのでしょう。

 

 

 

At the top of Minenohara course, I saw Yabuhara Ski Field.

  峰の原コースの頂上からやぶはらスキー場を見ました。

 

 

 

The course connects Yuriwari course and Minenohara course.

  ゆりわりコースと峰の原コースをつなぐコースです。

GOPR0664 2023.01.05 Nomugi-touge, Minenohara course


https://youtu.be/EJXVP2qm1JE

 

 

 

Minenohara course and old chair lift course.

  峰の原コースと古いリフトのコースです。

 

 

 

 

GOPR0665 2023.01.05 Nomugi-touge, From the top, Champion-Pole training course


https://youtu.be/uq302b6SBEE

 

 

 

 

 

 

I ate lunch in my car.

  車内で昼食でした。

 

 

 

I cooked a miso soup and coffee then

  味噌汁とコーヒーを作って、

 

used PC during lunch time break.

  昼食休憩にパソコンも使いました。

 

 

 

After lunch, I mostly skied at upper area.

  昼食後主に上部エリアでスキーをしました。

GOPR0666 2023.01.05 Nomugi-touge, Yuriwari course


https://youtu.be/sPdLUMDvYSQ

 

GOPR0667 2023.01.05 Nomugi-touge, Rabbit - Champion course


https://youtu.be/ZkfZOQ85_dU

 

GOPR0668 2023.01.05 Nomugi-touge, From the top, Champion - Family course


https://youtu.be/HYOsLYvkedM

 

 

 

It was my second time to go skiing alone this season.

  今シーズン2回目の1人スキーでした。

 

 

 

After ski, I drank hot coffee then went back home.

  スキーの後、熱いコーヒーを飲んで帰りました。贅沢贅沢()

 

 

 

Kaito wanted to play volleyball, maybe because he watched the game in Tamami’s car, so I played with him.

  多分KaitoマンはTamamiさんの車でバレーボールを見たようでやりたいと言ったので一緒にやりました。

 

 

 

It seemed to be difficult for him so we decided to use these light and soft balls.

  難しそうだったので、軽くて柔らかいボールを使うことにしました。

 

 

 

After that Kaito watched TV at Osaka Station and

  その後、Kaitoマンは大阪駅でテレビを見て、

 

 

 

Ichina drew something on Tamami’s note.

  Tina姫はTamamiさんのノートに何か描きました。

 

 

 

Until bath time, Ichina and Kaito dashed at a hall.

  お風呂時間まで、Tina姫とKaitoマンは廊下を走りました。

 

 

 

We watched fart movies then went to bed.

  おなら動画を見て寝ました。

No comments:

Post a Comment