Friday, January 27, 2023

27th Jan. For the purpose of primary school, 2 Black Chinese Noodles 小学校に向けて・2杯の黒いラーメンだぞ

For the purpose of primary school, 2 Black Chinese Noodles

1月27日 小学校に向けて・2杯の黒いラーメンだぞ

 

 


I dried clothes inside,

  室内に洗濯物を干して、

 

 

 

ate breakfast,

  朝食を食べて、

 

 

 

checked security cameras, swimming pools and our farm.

  防犯カメラ、プール、畑を確認しました。

 

 

 

Ichina and Kaito woke up,

  Tina姫とKaitoマンは起きて、

 

 

 

ate breakfast.

  朝食を食べました。

 

 

 

Kaito tried on sporting coat, cap and apron for the purpose of primary school he is going to enter in April. Time flies…

  Kaitoマンは4月に入学する小学校に向けて、運動着・紅白帽子・エプロンを試着しました。もう小学生!あっと言う間ですね~。

 

 

 

We had an entrance exam of primary and junior high school of our school. I had no duty so I just worked at the room.

  小学部・中学部の入試でした。役割がないので、部屋で働いていました。

 

 

 

I had lunch at woodwork classroom because it has a microwave. I ate my favorite black Chinese noodles.

  木工室で昼食でした。電子レンジがあるからです。お気に入りの富山ブラックラーメンを食べました。

 

 

 

After lunch, I punched a notebook for the next school year.

  昼食後、来年度のノートに穴をあけました。

 

 

 

On the way back, I stopped at the railway crossing then watched blue Thunder freight train.

  帰りにこの踏み切りで停まり、ブルーサンダー貨物列車を見ました。

 

 

 

Once I came back home. Kaito was practicing folding paper and

  一旦家に帰りました。Kaitoマンは折り紙練習をしていました。

 

 

 

Ichina was playing on the floor.

  Tina姫は床の上で遊んでいました。

 

 

 

I took train then moved to Matsumoto city center then

  電車で松本市街地へ移動して

 

 

 

had dinner party with my colleagues.

  同僚の先生たちと夕食会でした。

 

 

 

After the party, I ate another black Chinese noodles, haha.

  夕食会の後、他の黒いラーメン、松本ブラックを食べました()

 

 

 

When I came back home, I shoveled snow, took a bath then went to bed.

  家に帰って、雪かきをして、風呂に入って寝ました。

No comments:

Post a Comment