Tuesday, January 17, 2023

17th Jan. Set up the door closer ドアクローザーを取り付けたぞ

Set up the door closer

1月17日 ドアクローザーを取り付けたぞ

 

 


When I was drying clothes inside,

  洗濯物を室内に干している時、

 

 

 

I watched news about Tonga. 1 year has passed since tsunami hit Tonga. I hope they finish reconstruction soon.

  トンガのニュースを見ました。津波がトンガを襲って1年が経ちました。早い復興を祈ります。

 

 

 

I ate breakfast then

  朝食を食べて、

 

 

 

checked security cameras, swimming pools and our farm.

  防犯カメラ、プール、畑を確認しました。

 

 

 

Ichina and Kaito played at a living room, ate breakfast then Kaito went to nursery school and Ichina & Tamami visited grandparents’ house.

  Tina姫とKaitoマンは居間で遊び、朝食を食べて、Kaitoマンは保育園へ、Tina姫とTamamiさんはじいじばあばの家に行きました。

 

 

 

Lately, Ichina walks with holding something.

  最近Tina姫は何か持って歩きます()

 

 

 

I worked as usual.

  いつも通り働きました。

 

 

 

At last, I set up the new door closer. The door moves smoothly.

  ついにドアクローザーを設置しました。ドアがスムーズに動きます。

 

 

 

We practiced cup and ball,

  けん玉練習をして、

 

 

 

ate dinner together,

  夕食を一緒に食べて、

 

 

 

played with Anpanman books and toys,

  アンパンマンの本とおもちゃで遊んで、

 

 

 

watched fart movies then went to bed.

  おなら動画を見て寝ました。

No comments:

Post a Comment