Monday, January 2, 2023

2nd Jan. Suwa Shrine, Mobile Phone 諏訪大社・携帯電話だぞ

Suwa Shrine, Mobile Phone

1月2日 諏訪大社・携帯電話だぞ

 

 


Ichina was waching TV in the morning.

  Tina姫は朝テレビを見ていました。

 

 

 

Once we came back to our house then

  一旦家に帰って、

 

 

 

visited Suwa Shrine around noon.

  昼頃、諏訪大社に行きました。

 

 

 

There were a lot of people.

  たくさんの人がいました。

 

 

 

We finished the first shrine visit of the year,

  初詣を済ませて、

 

 

 

Kaito watched thousand paper cranes and was surprised at its volume.

  Kaitoマンは千羽鶴を見てその量に驚き、

 

 

 

drew a paper fortune then

  おみくじを引いて、

 

 

 

bought some charms.

  お守りをいくつか買いました。

 

 

 

Around 1 PM, we visited Yoshinoya Restaurant, which serves deep-fried chicken menu.

  1時頃、県内4店舗しかない唐揚げを提供する吉野家へ行きました。

 

 

 

Of course, I ordered deep-fried chicken menu then shared it.

  もちろん唐揚げメニューを注文して、分けました。

 

 

 

After that we visited Second Street in Suwa city and

  その後、セカンドストリート諏訪店と、

 

 

 

Takarabako, reused shop. Kaito really likes this shop because he can use these slot machines.

  宝箱に行きました。Kaitoマンはこの店が大好きです。スロットマシンができるからです。

 

 

 

On the way back home, we visited another Second Street in Shimosuwa and

  家への帰り道にもう一つのセカンドストリート下諏訪店と、

 

 

 

 

LAKE WALK then ate ice creams.

  レイクウォークによって、アイスを食べました。

 

 

 

We came back to grandparents’ home then Kaito practiced folding paper and Ichina practiced walking beside a door.

  じいじばあばの家に帰ってきて、Kaitoマンは折り紙練習、Tina姫はドア付近で歩く練習をしました。

 

 

 

I repaired the surface of Kaito’s snowboard.

  Kaitoマンのスノボ表面を修理しました。

 

 

 

We ate deep-fried chicken at dinner though we ate it at lunch.

  昼食でも食べましたが、夕食で唐揚げを食べました()

 

 

 

When Ichina takes a mobile phone, she puts it on her ear and pretends to talk, haha.

  Tina姫は携帯を手にした時、耳に当て、話をしているフリをします()

No comments:

Post a Comment