Saturday, January 21, 2023

21st Jan. Asahi Prime Ski Field, Ski Edges あさひプライム・スキーエッジだぞ

 Asahi Prime Ski Field, Ski Edges

1月21日 あさひプライム・スキーエッジだぞ


 


I dried clothes inside,

  室内に洗濯物を干して、

 

 

 

ate breakfast then

  朝食を食べ、

 

 

 

checked security cameras, swimming pools and our farm.

  防犯カメラ、プール、畑を確認しました。

 

 

 

Ichina and Kait woke up, came downstairs, practiced cup and ball,

  Tina姫とKaitoマンは起きて、下に降りてきて、けん玉練習をして、

 

 

 

used an electric calculator, 

  電卓を使って、

 

 

 

drew something then ate breakfast.

  何か描いて、朝食を食べました。




After that, Ichina, Kaito and Tamami visited grandparents’ house.

  その後、Tina姫、Kaitoマン、Tamamiさんはじいじばあばの家に行きました。

 

 

 

I visited Asahi Prime Ski Field then gave a lesson for primary school kids.

  Torojiro先生はあさひプライムに行って、小学生にスキー講習をしました。

 

 

 

All kids were supposed to take Jr. ski exam so I taught skills to pass it.

  全員ジュニア検定の1級か2級を受ける予定だったので、それに向けた講習をしました。

 

 

 

At lunch, we ate curry & rice with cutlet. What a luxurious lunch!!

  昼食にカツカレーを食べました。なんと豪華な!スキーに行ってカツカレーを食べたのは初めてかも・・・。

 

 

 

After lunch, I drank coffee in our car then gave a lesson for 2 hours in the afternoon.

  昼食後、車内でコーヒーを飲んで、午後も2時間の講習をしました。

 

 

 

After ski, I visited my classroom, work a little then

  スキーの後、教室を訪れ少し働いて、

 

 

 

sharpened edges of skis at woodwork room.

  木工室でスキーエッジを研ぎました。

 

 

 

Following that I came back home, watched TV with Kaito then

  それから家に帰ってきて、Kaitoマンとテレビを見て、

 

 

 

ate dinner together.

  一緒に夕食を食べました。

 

 

 

When Ichina was driving an Anpanman scooter,

  Tina姫がアンパンマンスクーターに乗っている時、

 

 

 

Tamami caught Ichina and brushed her teeth, haha.

  TamamiさんはTina姫を捕まえ、歯を磨きました()

 

 

 

I waxed Kaito’s skis,

  Kaitoマンスキーにワックスをかけて、

 

 

 

we watched fart movies then went to bed.

  おなら動画を見て寝ました。

No comments:

Post a Comment