Thursday, July 23, 2020

23rd Jul. On the ceiling 天井にだぞ

On the ceiling

23日 天井にだぞ

 

 





 

In the morning, I noticed the stag beetle disappeared from the box I put on the 1st floor.  

  朝、1階に置いた箱からクワガタがいなくなっているのに気づきました。

 

 

 

Tamami found it on the ceiling of 2nd floor. First Kaito said There is a new stag beetle but when I show the empty box, he corrected his explanation The stag beatle in the box moved to the 2nd floor Thats right Kaito!!

  Tamamiさんが2階の天井にいるのを発見しました。Kaitoマンは最初「新しいクワガタがいる」と言いましたが、空っぽの箱を見せると、「箱の中にいたクワガタが2階に上がってきた」と訂正しました。その通り(でしょう)!色々な思考ができるようになってきたね~。

 

 

 

It was raining heavily so

  激しい雨だったので

 

 

 

I jogged in my house for 1 hour.

  家の中を1時間走りました。

 

 

 

Kaito ate his favorite snack, Neru neru neru ne.

  大好きなねるねるねるね(Kaitoマンはメルメルメルメと言いますが・・・)を食べました。

 

 

 

We enjoyed fishing game and

  魚釣りゲームを楽しみ

 

 

 

watched Anpanman DVD and practiced drone at a balcony.

  アンパンマンDVDを見まして、バルコニーでドローンを飛ばしました。

 GOPR3073 23 Jul. 2020 Drone Practice at the balcony 1

https://youtu.be/_kPfvhyCEio

 

GOPR3074 23 Jul. 2020 Drone Practice at the balcony 2 VS Blower

https://youtu.be/Ll3ddyq6Evs

 

GOPR3075 23 Jul. 2020 Drone Practice at the balcony 3 VS Blower

https://youtu.be/VxJ2PvL5EqQ

 



 

Thanks to the imformation from customer service, the dog has been recovered from illness.  

  消費者センターの情報のお陰で、ワンワンが病気から立ち直りました。

 

 

 

Kaito played together with the dog and Ted bear. They are all happy.

  Kaitoマンは、そのワンワンとテッドくまさんと遊びました。みんなハッピーです。

No comments:

Post a Comment