Friday, March 6, 2020

6th Mar. Huge Takoyaki 巨大なたこ焼きだぞ

Huge Takoyaki
日 巨大たこ焼きだぞ




Kaito saw Tamami off as usual.
  いつも通りKaitoマンはTamamiさんを見送りました。




Kaito played at the kids park then
  キッズパークで遊んで、




watched two commuter trains.
  2本の通勤電車を見ました。




Sunrise at the huge house. Not so bad.
  デカイ家の日の出。それほど悪くないです。




I have 4 takoyaki plates at home. I brought two of them to my school then
  Torojiro先生は4つのたこ焼きプレートを持っていて、2つを学校へもって行き、




made takoyaki, ball-shaped pancake containing small pieces of octopus, for my colleagues.
  同僚の先生たちへたこ焼きを作りました。




I succeeded to make the huge takoyaki for the first time. Its very hard to make it.
  初めて巨大たこ焼き作りに成功しました。とても難しいのです・・・。


 
Of course I worked hard today.
  もちろんがんばって働きました。




On the way back, we watched the freight train Blue Thunder.
  帰りにブルーサンダーを見ました。


 
We are short of toilet paper.
  トイレットペーパー不足です。


 
Lately Kaito really likes Anpanman Chocolate.
  最近Kaitoマンはアンパンマンチョコレートが好きです。ぺろぺろキャンディーと呼びます。




Kaito takes medicine easily.
  Kaitoマンは余裕で薬を飲みます。




No comments:

Post a Comment