Wednesday, January 2, 2019

2nd Jan. First Worship 初詣だぞ

First Worship
日 初詣だぞ




Kaito was walking in the room.
  Kaitoマンは部屋の中を歩いていました。





There was a snowfall of 10 centimeters last night. I shoveled snow with Tamamis father.I dont go sking on 2nd January every year.
  昨夜は10cmほど雪が降りました。義父と雪かきをしました。毎年1月2日はスキーに行きません。年賀の配達がないようなもんです。


 
This is our breakfast which I got at an amusement store.
  今日の朝食、ゲーセンで取った4人前焼きそば。





Kaito used his ski pole for the first time. He really likes it because he always wants to use both hands, he is a two-sword fencer.
  Kaitoマンは初めてスキーのストックを使いました。とても気に入りました。Kaitoマンはいつも両手を使いたい二刀流だからだと思います。





We payed a visit to Suwa Shrine.
  諏訪大社へ来ました。





We bought a kite of the sexagenary cycle. This is the year of wild boar in Chinese astrology.
  干支の凧を買いました。今年は猪です。


 
The fortune Kaito drew predicted very good, Tamami and I drew so so.
  Kaitoマンは大吉をひきました。TamamiさんとTorojiro先生は吉でした。





Kaito didnt let go of the kite until he got on my car.
  Kaitoマンは車に乗るまで凧を放しませんでした。





He drove a car at an amusement park.
  Kaitoマンは車の運転をしました。


 
He seemed to be very tired.
  とても疲れたようです。


 
Blue one is Kaitos skies.
  Kaitoマンのスキーです。





Kaito played with the penguin and ambulance.
  ペンちゃん、救急車と遊びました。




Kaito likes the kite very much.
  Kaitoマンはカイト好きです。

No comments:

Post a Comment