Sunday, January 13, 2019

13th Jan. Waving hands 手を振るぞ

Waving hands1月13日 手を振るぞ




Kaito played on snow around our house.
  家の周りの雪で遊びました。
 

We visited Hourinji Temple.
  宝輪寺にいきました。



We returned a lucky charm and kite last year we bought. 
 去年買ったお守りと凧を返しました。



Tamami and I drew the written fortune and it was so so, middle luck again.
 TamamiさんとTorojiro先生はおみくじを引きましたが、また吉でした。Kaitoマンは諏訪大社で大吉を引いたので、今回は引きませんでした。

 
I bought a new lucky charm.
  新しいお守りを買いました。

   






They provided us with pork miso soup for free.  豚汁の振る舞いがありました。

 





Everything seemed to be attractive for Kaito.  Kaitoマンにとって全てが魅力的みたいでした。

  


 
We visited Yabuhara ski field but
 
やぶはらへいきましたが、



Kaito didn’t sled, he is just waving hands to chair lifts and
  Kaitoマンはそりしませんでした。ただリフト手を振っていたのと、

 https://www.youtube.com/watch?v=255qAbaRC-g  Waving hands手を振るKaitoマン



walking on snow, though I tried to Kaito’s ski harness
  雪の上を歩いていただけでした。スキーハーネスを試したのですが・・・









I skied for 1 hour.  1時間滑りました。


Following that we enjoyed shopping.
  その後買い物を楽しみました。









Kaito and the Penguin played hide-and-seek then  Kaitoマンとペンちゃんはかくれんぼをして、
 


watched Thomas & Friends.
  きかんしゃトーマスを見ました。

No comments:

Post a Comment