Thursday, January 17, 2019

17th Jan. Traditional Japanese Play 伝統遊びだぞ

Traditional Japanese Play
17日 伝統遊びだぞ



 
Kaito was sleeping peacefully with the penguin.
  Kaitoマンはペンちゃんとすやすや眠っていました。


 
I made a part then
  パーツを作り、


 
reinforce a rocking chair.
  ロッキングチェアを補強しました。





We enjoyed Fuku waraia traditional Japanese game in which blindfolded players pin the facial features on a paper face.
  福笑いをしました。


 
Following that we did karuta game, traditional Japanese playing cards.
  その後、かるたをしました。


 
On the way back home, I stopped at a railway crossing.
  帰りに踏み切りで止まりました。珍しいのです。





Naked Kaito was running as usual.
  裸のKaitoマンがいつも通り走っていました。





He played with a toy sword.
  ニンニンジャーの刀で遊びました。

No comments:

Post a Comment