Friday, September 7, 2018

7th Sep. Potato イモだぞ

Potato
日 イモだぞ






Kaito helped us drying clothes.
  Kaitoマンは洗濯物干しを手伝いました。





We cooked potatoes harvested from our field.
  畑で収穫したイモで料理をしました。


 
It tasted very good.
  とてもおいしかったです。





Around 6 PM, Tamami and Kaito took me to the station and
  6時頃、TamamiさんとKaitoマンが駅まで送ってくれて、


 
I took train and then
  電車に乗って


 
I arrived at Okaya city. Wow, I enjoyed the game, Butaminton ブタミントン, when I was 10 years old. The boy in the picture is the same as the game I owned at that time. Maybe the boy is a man of my age now.
  岡谷へ行きました。lala岡谷というよくわからないデパートで見つけました。ブタミントン!10歳の頃持っていたのと同じで、写真の少年も当時のまま。多分今同い年になってるはず・・・そして値段が5000円。当時はお年玉3000円で買った記憶があるのですが。30年前のそのままで、改良もされてないおもちゃが物価の値上がりで5000円になってて、だれが買うんだろう・・・だれも買わないから残っているのだろう・・・恐るべし岡谷。



 
I had a drinking party of the same age members.
  同い年飲み会がありました。

No comments:

Post a Comment