Thursday, August 26, 2021

26th Aug. Swing 振るぞ

Swing

26日 振る

 

 

 


I cleaner our backyard then

  裏庭をキレイにして、

 

 

 

watered plants.

  植物に水をやりました。

 

 

 

I found one bitter melon at the farm belongs to our lot. The bitter melons we can harvest almost every day come from neighbors farm. He let us use his lot and his farm has fertile soil.

  自分の土地の畑に1つゴーヤを見つけました。ほぼ毎日獲れているゴーヤは隣のおっちゃんの土地のです。良く肥えた畑を使わせてくれているのです。土地余りまくっているようで・・・(笑)

 

 

 

Kaito played marathon,

  Kaitoマンはマラソンごっこをして、

 

 

 

watched two commuter trains before nursery school.

  保育園前に2本の通勤電車を見ました。

 

 

 

We jogged around school.

  学校周辺を走りました。

 

 

 

We enjoyed flower arrangement and

  生け花と

 

 

 

harvesting potatoes beside our classroom.

  教室横のジャガイモ収穫を楽しみました。

 

 

 

When I picked Kaito up, we found the flag. Our district still has a custom of lighting a signal fire.

  Kaitoマンを迎えに行った時、幟を発見しました。この地区では狼煙文化が残っているようです。

 

 

 

Kaito climbed up to the frame of swings then

  Kaitoマンはブランコの骨組みまで登って、

 

 

 

performed a swing. It may become a giant swing soon.

  揺れました。そのうち大車輪になるかも知れません。

 

 

 

He moved up to the top of a climbing wall then watched trains.

  クライミングウォールの頂上まで登って電車を見ました。

 

 

 

We studied a little and

  少し勉強して、

 

 

 

finally we watched tablet PC together with Ted bear..

  テッドくまさんと一緒にタブレットを見ました。

No comments:

Post a Comment