Tuesday, August 24, 2021

24th Aug. Extension, QR code 拡張・QRコードだぞ

Extension, QR code

24日 拡張・QRコードだぞ

 

 



I dried clohtes outside,

  洗濯物を外に干して

 

 

 

played together with Kaito then

  Kaitoマンと一緒に遊んで、

 

 

 

moved to nursery school.

  保育園に移動しました。

 

 



From today, they scan the QR code of parents mobile phone then check when we enter and leave.

  今日から保育園では親携帯のQRコードでピットやってもらい保育園の入退室をチェックします。

 

 

 

We practiced an African drum at school.

  学校でアフリカ太鼓を練習しました。

 

 

 

Tamamis parents are supposed to live together with us until Tamami gives a birth and we settle in our new life so I extended this table like this. I brought this table from Osaka maybe more than 15 years ago and I folded its center part at that time because I was single.

  Tamamiさんの両親が、Tamamiさんが出産を終え生活が落ち着くまで一緒に生活してくれます。なのでこのテーブルを拡張しました。これはたぶん大阪から15年以上前に持ってきて、当時独身だったので真ん中部分を折り畳み、小さくしたのでした。

 

 

 

The circular table became bigger table.

  円形のテーブルは大きなテーブルになりました。

 

 

 

After taking a bath, Kaito said bye-bye to grandparents,

  お風呂の後、Kaitoマンはじいじばあばにバイバイを言って、

 

 

 

watched tablet PC then went to bed.

  タブレットを見て、寝ました。

No comments:

Post a Comment