Friday, July 9, 2021

9th Jul. Japanese Serow カモシカだぞ

Japanese Serow

日 カモシカだぞ

 

 

 

 


I cleaned our backyard and flower bed.

  裏庭と花壇をきれいにしました。

 

 

 

Kaito put an Anpanman Band-Aid on the cut.

  Kaitoマンは傷口にアンパンマン絆創膏を貼りました。

 

 

 

We had an off-campus activities today.

  今日は校外学習でした。

 

 

 

First we visited Kiso-Kurashino-Kougeikan museum then made a traditional lacqured coaster.

  初めに木曽くらしの工芸館に行きました。漆塗りコースターを作りました。

 

 

 

The medals of Nagano Olympic Game in 1998 were made by lacqure foundation.

  1998年長野冬季オリンピックのメダルは漆の下地で出来ています。

 

 

 

After that we visited Akasawa Nature Park.

  それから赤沢自然林へ行きました。

 

 

 

Although it was raining, we can took trains.

  雨でしたが、森林鉄道に乗れました。

 

 

 

On the way, we watched a Japanese serow from the train.

  途中に電車からカモシカを見ました。そうとうもってます!!

 

 

 

On the way back, we walked along the railway. We had a very good time there.

  帰りは森林鉄道沿いに歩きました。とても良い時間が過ごせました。

 

 

 

After work, I watched tablet PC together with Kaito and Ted bear.

  仕事の後、Kaitoマンとテッドくまさんと一緒にタブレットを見ました。

No comments:

Post a Comment