Friday, July 23, 2021

23rd Jul. 3 Miles Walk 5kmのウォーキングだぞ

3 Miles Walk

23日 5kmのウォーキングだぞ

 

 

 

 


I dried clothes outside,

  外に洗濯物を干して、

 

 

 

checked cactus garden covered with sawdust then

  木屑に覆われたサボテン園をチェックして、

 

 

 

jogged to vacation house area.

  別荘地域へ走りに行きました。

 

 

 

Although I prepared swimming pool for Kaito, he decided not to do it today. Maybe because it was cool today.

  Kaitoマンの為にプール準備をしましたが、Kaitoマンは今日はプールをやらないと決めました。多分今日は涼しいかったからでしょう。

 

 

 

I drank drip coffee at the room for rocking chair.

  ドリップコーヒーをロッキングチェア部屋で飲みました。

 

 

 

Around 5 PM, we went out for walking to the primary school he will enter in 2 years.

  5時頃、2年後Kaitoマンが入学する小学校まで散歩に出かけました。

 

 

 

He knows a lot of back streets. Here is the place close to Kaitos nursery school.

  Kaitoマンはたくさんの裏道を知っています。ここはKaitoマン保育園の近くです。

 

 

 

We walked with watching trains.

  電車を見ながら歩きました。

 

 

 

After 1 hour walk, we arrived at the primary school. Its 1.5 miles away from our house but Kaito can walk easily. Although skiing is easier than walking, Kaito skies more than 15 miles every weekend in winter.

  1時間後、小学校に着きました。小学校は2.5km家から離れていますが、Kaitoマンは余裕で歩けました。スキーは歩くより楽ですが、Kaitoマンは冬や毎週末25km以上滑っているのです。しかしながらTorojiro先生が小学生時代、大阪で学校までは遠い方だったとは言え、せいぜい800m位でしたので、Kaitoマンは大したものです。ちなみに実家で2.5km歩くと枚岡駅迄行きます。

 

 

 

On the way back, we ate luxurious ice cream.

  帰りにアイスクリームを食べました。がんばって歩いたので200円超のスーパーカップです。

 

 

 

Since it started raining, Kaito put on a rain poncho.

  雨が降り始めたのでKaitoマンはポンチョを身につけました。

 

 

 

Here is the park we visited yesterday by car.

  ここは昨日車で来た公園です。

 

 

 

It was thundering but we managed to came back home before it got dark at 7 PM.

 雷が鳴っていましたが、何とか7時に暗くなる前に家に着きました。

 

 

 

 

Tokyo Olympics Game has started today. I watched an entrance march of Tonga but I couldnt watch that of Japan because Japan marched at the end of the ceremony so I fell asleep.

 今日東京オリンピックが始まりました。トンガの行進を見ました。Taufa選手歩いていましたね。しかし日本は見られませんでした。日本は最後に行進したので寝てしまいました。

No comments:

Post a Comment