Sunday, April 12, 2020

12th Apr. Ski Competition White Cup スキー大会ホワイトカップだぞ

Ski Competition White Cup
12日 スキー大会ホワイトカップだぞ









Around 6 AM, before Kaito woke up, I left home and went to Kazawa Ski Field to participate in ski competition White Cup.
  6時頃、Kaitoマンが起きる前にホワイトカップというスキー大会に出る為に家を出ました。







There was the remaining snow on the way.
  途中残雪がありました。




 
Around 7:30 I arrived at the field then
  7時半頃スキー場について





started course inspection.
  コースインスペクションをしました。






At 9 AM, White Cup started after demonstrations.
  デモンストレーション滑降の後、協議が始まりました。
20200412_100511 Kazawa White Cup Demonstration Short
20200412_112203 Kazawa White Cup Demonstration Long and Short Free






I skied with wearing face mask.
  マスクをしてスキーをしました。寒い時はフェイスマスクをするので抵抗はありませんが、このマスクです(笑)
GOPR3026 12 Apr. 2020 Kazawa White Cup, Long







Due to the corona virus, we took part in 3 events, long turn, short turn and free run. We usually take 5 events...It cant be helped. Anyway I enjoyed it.
  コロナのせいで、大回り、小回り、フリーの3種目でした。いつもは5種目なのですが・・・とにかく楽しみました。
GOPR3027 12 Apr. 2020 Kazawa White Cup, Short
GOPR3029 12 Apr. 2020 Kazawa White Cup, Free






After the competition, I enjoyed free skiing.   
 大会の後、フリースキーを楽しみました。
GOPR3030 12 Apr. 2020 Kazawa White Cup, Free Run 1
GOPR3031 12 Apr. 2020 Kazawa White Cup, Free Run 2
GOPR3032 12 Apr. 2020 Kazawa White Cup, Free Run 3
GOPR3033 12 Apr. 2020 Kazawa White Cup, Free Run 4
GOPR3034 12 Apr. 2020 Kazawa White Cup, Free Run 5 Last Run of this season






Its rare that the fraction has a decimal.
  分数で小数なんて珍しいですね。あとでこの柱が建ったかな?





Since it started raining heavily, I finished skiing around 3 PM and prepared for the lottery.
  雨が激しくなってきたので、3時頃スキーをやめて、くじ引きの準備をしました。






My bib number got ...
 ビブナンバーで当たり、それは





 
snacks...Oh man! I got an apple juice last year, I got GoPro camera 2 years ago.
 お菓子でした。なんてこった~。去年はリンゴジュースでした。一昨年は今も使っているGoProカメラでした。





 
It was my last ski this season and I lived a full ski life because my son Kaito improved his ski level rapidly.
 充実したシーズンでした。なぜなら息子のKaitoマンが目まぐるしくスキー上達したからです。初めてエッジのあるスキーを始めて数回で30度超えのエキスパートコースや、新雪、アイスバーン、吹き溜まりもガンガン滑るなど凄まじい上達です。Torojiro先生はちっとも上手になりませんが・・・(笑)







I always visit this place, the histrically famous strongest sumo wrestler ,Raiden, parking area.  
 いつも歴代最強相撲取り「雷電」の道の駅に寄ります。東御市出身のようです。







I didnt use a toll tunnel because I lost the lottely.
 くじ引きに敗れたので、有料トンネルを使いませんでした。峠越えは10分程時間がかかりますが、CX-5なので坂道は関係ありません。








Kaito was watching the English DVD.
 Kaitoマンは英語DVDを見ていました。

No comments:

Post a Comment